Управління конкурентністю харчової продукції (181 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1032доцент Вівчарук О. М.ГрХМ-11с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016ГрХМ-11сдоцент Вівчарук О. М.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Управління конкурентністю харчової продукції» є формування в в майбутніх фахівців компетентності щодо об’єктивних закономірностей розуміння механізму та особливостей сучасної конкуренції продукції та конкурентоспроможності підприємства, аналізу та оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємства, розроблення та практичного застосування стратегій підтримування та нарощування його конкурентних переваг.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
-засвоєння основних методичних підходів аналізу конкурентних переваг підприємства та конкурентоспроможності товарів (послуг);
-оволодіння сучасним методичним інструментарієм, практичними навичками з ефективного управління конкурентоспроможністю підприємств у сучасних умовах господарювання;
-вивчення загальних та базових стратегій конкуренції;
– засвоєння основних підходів щодо розроблення та забезпечення реалізації конкурентних стратегій.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
-теорію та практику управління конкурентоспроможністю підприємства;
-нормативно-правову базу регулювання конкуренції в Україні;
-технологію аналізу ринку методом конкурентної діагностики;
-теоретичні та практичні аспекти діагностики конкурентної позиції підприємства на ринку;
-ключові методи і підходи до формування сильних конкурентних переваг підприємства;
-джерела і фактори формування конкурентних переваг;
-принципи формування конкурентоспроможності продукції;
-обґрунтування управлінських рішень щодо забезпечення конкурентоспроможності підприємства та його структурних підрозділів;
-методи оцінювання соціальної конкурентоспроможності підприємства.
вміти:
-ідентифікувати всі види конкурентних переваг, якими володіє підприємство, визначати ті, що мають бути досягнутими в майбутньому для поліпшення його конкурентоспроможності;
-використовувати чинники конкурентоспроможності для створення конкурентних переваг продукції;
– визначати масштаби конкурентного галузевого середовища підприємства й оцінювати розстановку сил на ринку;
-обґрунтовувати організаційно-технічні рішення щодо підвищення якості.

Рекомендована література

Основна:

  • Конституція України від 28.06.1996 // ВВРУ — 1996. — № 30. —Ст. 141.
  • Господарський кодекс України від 16.01.2003 № 436-ІV // Там само. — 2003. — № 18. — С. 144.
  • Закон України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-ХІІ // Там само. — 1993. — № 50. — С. 472.
  • Закон України «Про господарські товариства» від 19.09.1991 № 1576-ХІІ // Там само. — 1991. — № 49. — С. 682.
  • Закон України «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну» від 22.12.1998 № 332-ХІV // Там само. — 1999. —№ 11. — С. 78.
  • Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» від 7.06.1996 № 236/96-ВР // Там само. — 1996. — № 36. — С. 164.
  • Закон України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-ІІІ // Там само. — 2001. — № 12. — С. 64
  • 8.Андросова Т. В., Чернишова Л. О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю : навч. посібник у структурно-логічних схемах. Харків : ХДУХТ, – 2019. 202с.
  • Бабій О. М., Малишко В. С., Пудичева Г. О. Управління вартістю підприємства : навч. посібник. Одеса : ОНЕУ, 2016. 207 с.
  • Башук Г.О. Економіко-інноваційна модель конкурентоспроможності продукції в Україні / Г.О. Башук // Економіка та держава. – 2013. – № 6. – С. 102–106.
  • Васильчак С.В., Петриняк У.Я., Соловій С.Б., Вівчарук О.М.Теоретичні основи дослідження конкурентоспроможності бізнесструктур в умовах інтеграції до ЄС. Формування ринкових відносин в Україні: зб. наук. праць. Київ, 2023. № 1 (259). С.11-19. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2023_1_4
  • Леськів Г. З., Франчук В. І., Левків Г. Я., Гобела В. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства : навчальний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 220 с.
  • Мальська М.П. Менеджмент організацій: теорія та практика: навч. посіб./ М.П. Мальська. С.В. Білоус. – Київ : SBA-Print, 2019 – 190 c.
  • Паук О.Є. Обґрунтування прийняття і реалізації корегування рішень щодо реалізації підприємством стратегій інвестування / О.Є. Паук // Тези доповідей ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Інтеграція України у європейський та світовий фінансовий простір». – Львів, 2014. –289с. – С. 25-27
  • Паук О.Є. Ідентифікування потенціалу реорганізаційної структури управління підприємством: [монографія] / за заг.ред.В.Я. Швеця, В.М. Соловйова.– Черкаси: Черкаський національний університет ім..Б.Хмельницького, 2013. – 360с. / О.Є. Паук, Н.Г. Георгіаді, Р.Б. Вільгуцька // Наукові засади формування та використання економічного потенціалу. – С. 63-73.
  • Серединська, В.М. Оцінювання конкурентоспроможності продукції в системі маркетингу [Текст] / В.М. Серединська / Маркетинговий інструментарій управління попитом на товари і послуги /Р.В.Федорович [та ін.]; за ред. проф. Р.В. Федоровича. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 244 с.
  • Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкурентоспроможності
    підприємств : монографія / за загальною редакцією професора О.Г. Янкового. – Одеса, Атлант, 2017. – 514 с.
  • Вівчарук О.М.   Інвестиційний клімат підприємств ресторанного господарства Львівської області./ Вівчарук О.М.//Науково-виробничий журнал-Бізнес – навігатор. – Херсон, 2013– №2(31). – С. 122-125.
  • Вівчарук О.М. Тенденції розвитку санаторно-курортного комплексу: напрями змін та фактори впливу / Вівчарук О.М., Жидяк О.Р., Фурсіна О.В. // Зб. наук. праць «Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України»–   2015. – № 5 (115). – С.3-6. Index Copernicus.
  • Стручок Н.М. Інструменти становлення фінансово-економічної безпеки підприємств туристичної індустрії / Стручок Н.М,. Вівчарук О.М., Удуд І.Р./ Збірник наукових праць «Фінансово – кредитна діяльність: проблеми теорії та практики».- 2018.- № 4, с.56-81 ( Web of Science, Index Copernicus (Польща)

Додаткова:

Силабус: Управління конкурентністю харчової продукції. 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус