Економіка міжнародного готельного та ресторанного бізнесу (241 Б)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | Бригілевич Г. М. | ГРГ-31с, ГРГ-32с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 32 | ГРГ-31с | Бригілевич Г. М. |
ГРГ-32с | Бригілевич Г. М. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни «Економіка міжнародного готельного і ресторанного бізнесу» є ознайомлення студентів з сутністю, принципами, формами, функціями, методологією та технологією економічної діяльності готелів та ресторанів; формування у студентів сучасного економічного мислення щодо відповідних тенденцій розвитку готельної та ресторанної справи на міжнародній арені, глибокого комплексного розуміння проблем управління підприємствами туристичного бізнесу та готельно-ресторанного сервісу, опанування навичок їх практичного розв’язання.
Після завершення цього курсу студент буде:
знати:
- економічну суть діяльності підприємств готельного та ресторанного бізнесу,
- визначення міжнародних особливостей та тенденцій розвитку підприємств готельного та ресторанного бізнесу,
- систему показників якості, що характеризують господарську діяльність та продуктивність праці працівників готельного та ресторанного бізнесу в світі,
- економічний механізм, стратегію та тактику діяльності підприємств готельної та ресторанної сфери в світі,
- основну суть інноваційної політики підприємств готельної та ресторанної індустрії в світі,
- особливості процесу ціноутворення на підприємствах готельного та ресторанного бізнесу,
- методи оцінки та шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств готельного та ресторанного бізнесу та їх послуг.
вміти:
- виділяти основні тенденції розвитку готельного та ресторанного бізнесу в світі;
- чітко формулювати специфічні особливості готельного та ресторанного бізнесу;
оцінювати рівень конкурентоспроможності підприємств готельного та ресторанного бізнесу.
Рекомендована література
Основна:
- Агафонова Л. Г. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання: навч. посіб. — К., -243с.
- Архіпов В. В., Іванникова Т. Архіпова А. Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані: навч.посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 381 с.
- Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. 2-ге вид. навч. посіб. К.: Центр учбової літератури; 2010. – 280 с.
- Банько В. Г. Будівлі, споруди, обладнання туристських комплексів та їх експлуатація: навч. посіб.:— К., 2006.-168с.
- Бригілевич Г.М. Формування стратегії для ефективної діяльності підприємств у сфері міжнародного туризму в умовах економічної нестабільності// MODERNÍ ASPEKTY VĚDY, 24-th volume of the international collective monograph. – International Institute of Economics, Czech Republic. – 2022. – С. 579-588.
- Бригілевич Г.М., Шульц С.Л. Аналіз мегатрендів та сучасних викликів розвитку підприємницької діяльності в сфері міжнародного туризму. Інтернаука. Серія: Економічні науки. Журнал. 2023. С. 26-33.DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-12-9479
- Бригілевич Г.М. Сфера гостинності та її значення для економіки країни // Гостинність і туризм майбутнього: наукові та практичні горизонти: збірник тез доповідей ІІ-ої міжнародної науково-практичної конференції (17-18 травня 2023 р.). Київ: НУБіП України. 2023 р. С. 12-14.
- Бригілевич Г.М. Міжнародний туризм як інструмент підвищення ефективності функціонування економіки: досвід країн ЄС//Наукові перспективи: журнал. 2022. №6(24) 2022. С.253-262. Режим доступу: http://perspectives.pp.ua/index.php/np/issue/view/64/94
- Бригілевич Г., Мальська М. Вплив міжнародного туризму на соціально-економічний розвиток України в умовах війни // Multidisciplinary international journal “Věda a perspektivy”. – International Institute of Economics, Czech Republic. – 2022. – №9(16). – P. 50-59. org/10.52058/2695-1592-2022-9(16)-50-59
- Зайцева В. Міжнародний туризм та глобалізація в сучасному світі / В. Зайцева, О. Корнієнко // Вісник Запорізького національного університету. – – № 2 (8).– С. 55–65.;
- Карачина Н. Розвиток міжнародного готельного та ресторанного бізнесу в Україні у контексті світової інтеграції / Н. Карачина, О. Савіцька // Молодий вчений. – 2014. – № 5 (08). – С. 109–113.
- Карпенко В.Д. Організація виробництва і обслуговування на підприємствах громадського харчування. Навчальний посібник. – К.: НМЦ, «Укоопосвіта», – 248 с.
- Парфіненко А. Міжнародний туризм в Україні: геополітичні аспекти глобального явища. Актуальні проблеми міжнародних відносин. Вип. 126. – Ч. 1. 2015. С. 12–23.
- Світлична М.Л. Організація виробництва і обслуговування на підприємствах громадського харчування. Навчальний посібник. – Житомир: М.А.К.. – 2001. – 192с.
Додаткова:
- Дядечко Л. П. Місце готельного господарства в обслуговуванні туристів. Економіка туристичного бізнесу: навчальний посібник.- К.,2007. – 185с.
- Кифяк В.Ф. Організація туризму: навч. посіб. – Чернівці: Книги-ХХІ, – 344 с.
- Лук’янова Л. Г., Дорошенко І.М., Муніч І.М. Уніфіковані технології готельних послуг: за ред. проф. В. К. Федорченка. — К., 2001.
- Мальська М. П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія та практика: навч. посіб. — К., 2007.
- Мунін Г. Б., Мунін Г.В. Особливості та напрями вдосконалення фінансово-операційного аналізу діяльності готельного бізнесу. Формування ринкових відносин в Україні. Випуск №10, 2003. — №
- Мунін Г. Менеджмент готельного та ресторанного бізнесу: навчальний посібник – К.: Кондор, – 458 с.
- Нечаюк Л.І., Нечаюк Н. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – 3-тє вид. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 343 с.
- Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів. – режим доступу: http://www.162.com.ua/cert/equipment-technological-food
- Черевко О.І., Новікова О.В., Потапов В.О. Обладнання сфери торгівлі: навч. посібник. – К.: Ліра-К, 2010. – 649 с.
- Мальська М.П., Пандяк Г. Основи формування механізму конкурентних переваг в управлінні якістю готельних послуг. Вісн. нац. ун-ту “Львівська політехніка”. — 2007. — Вип. 579 с.