Управління якістю туристичних послуг (J3 МТ M)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 10 | 3 | Іспит |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 10 | 32 | доцент Романів П. В. | ГрТМ-12с Міжнар. туризм |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 10 | 16 | ГрТМ-12с Міжнар. туризм | доцент Романів П. В. |
Опис курсу
Метою вивчення дисципліни «Управління якістю туристичних послуг» є ознайомлення студентів із завданнями інституційних структур управління якістю на підприємствах туристичної галузі, а також в межах управлінських структур на регіональному та місцевому рівні.
Студент повинен зрозуміти та усвідомити наступне: якість пропонованих послуг і задоволення потреб споживачів в усьому світі нині є ключовими аспектами, що визначають успіх та конкурентоздатність і саме існування організацій, які діють у сфері туристичних і готельних послуг. Досягнення та підтримання
організацією належної якості пропонованих послуг залежить від системного та комплексного підходу до управління якістю.
Відповідно до освітньо-професійної програми, вивчення дисципліни сприяє набуттю здобувачами вищої освіти таких компетентностей:
ЗК1. Здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності.
ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
СК5. Здатність оперувати інструментами збору, обробки інформації, аналізувати та управляти туристичною інформацією. СК9. Здатність ідентифікувати тенденції розвитку світового туристичного ринку та вміння використовувати міжнародний досвід для організації туризму в Україні.
Рекомендована література
Основна література:
1. ДСТУ ISO 9000-01. Система управління якістю. Принципи та
поняття. К.: Держстандарт України, 2001.
2. ДСТУ ISO 9001-01. Система управління якістю. Вимоги. К.: Держстандарт України, 2001.
3. ДСТУ ISO 9004-01. Система управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. К.: Держстандарт України, 2001.
4. ДСТУ ISO 10011-1:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. К.: Держстандарт України, 1995. Ч. 1. Перевiрка.
5. ДСТУ ISO 10011-2:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. К.: Держстандарт України, 1995. Ч. 2. Квалiфiкацiйнi вимоги до експертiв-аудиторiв з перевiрки систем якостi.
6. ДСТУ ISO 10011-3:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. К.: Держстандарт України, 1995. Ч. 3. Керування программами перевiрок.
7. Романів П., Козловська В. Функціональні аспекти якості послуг у системі гостинності / Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід / Матеріали XVІІ Міжнародної наукової конференції. Львів, 2023. С. 339-343.
8. Послуги в Україні. Туризм. Готелі. Харчування. Довідник / За ред. В. Іванова. Львів, 2000.
9. Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості. Довідник / Ю. І. Койфман, О. В. Герус, Т. М. Кисельова. К.; Львів.
10. Шляхи забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу в умовах глобалізації : монографія / авторськии колектив; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. І. О. Бочана. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2020. 236 с.
11. Романів П. Система зовнішніх факторів впливу на якість у сфері гостинності / Готельно-ресторанний бізнес і курортна справа України : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет- конференції «Готельно-ресторанний бізнес і курортна справа України» (Івано-Франківськ, 6 грудня 2022 р.) / Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника / гол. редкол. – проф. Володимир Клапчук. Івано-Франківськ, 2022. 458 с. С. 426-
431.
12. Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. Розпорядження Кабінету міністрів України № 168 від 16.03.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168- 2017-%D1%80
13. Осовська Г. В. Управління трудовими ресурсами: Навч. посіб. К.: Кондор, 2003. 224 с.
14. Роглєв X. П. Основи готельного менеджменту: Навч. посіб, К.: Кондор, 2003. 322 с.
15. Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2002. 192 с.
16. Хміль Ф. І. Управління персоналом: Підручник. К.: Академ видав, 2006. 487 с.
17. Богдан Н.М. Конспект лекцій з курсу «Управління якістю туристичних послуг» (для студентів усіх форм навчання спеціальності 7.14010301, 8.14010301 Туризмознавство (за видами)). Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова ; Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. 68 с.
18. Марченко О.А., Самокіш А.О., Стребкова К.М. Особливості управління персоналом у сфері туризму та готельно-ресторанному господарстві. URL: http://www.market- infr.od.ua/journals/2018/17_2018_ukr/30.pdf.
19. Атаманчук З. А. Вплив крос-культурних комунікацій у міжнародному туризмі на дифузію інновацій між країнами / Економiка i органiзацiя управлiння •№ 1 (45) 2022. С. 59-66.
Електронні ресурси:
Щодо розвитку туризму в україні в умовах підвищених епідемічних ризиків. – https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020- 06/turyzm-v-ukraini.pdf.
Деякі питання діяльності Державного агентства розвитку туризму.
– https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1162-2019-%D0%BF#Text. European Cities Marketing. Managing Tourism Growth in Europe. The ECM Toolbox [Електронний ресурс] / European Cities Marketing. 2018. URL: https://www.europeancitiesmarketing.com
Проект “Україна 2030Е — країна з розвинутою цифровою економікою”. Український Інститут Майбутнього [Електронний ресурс]. URL: https:/
/strategy.uifuture.org/kraina$z$rozvinutoyu$cifrovoyu$ ekonomikoyu.html.
Global and regional tourism performance. UNWTO, 2020 URL: https:// www.unwto.org/global$and$regional$tourism$perfor$ mance