Управління якістю туристичних послуг (242 М)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | доцент Романів П. В. | ГрТМ-12с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | ГрТМ-12с | доцент Романів П. В. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної/вибіркової дисципліни «Управління якістю туристичних послуг» є ознайомлення студентів із завданнями інституційних структур управління якістю на підприємствах туристичної галузі, а також в межах управлінських структур на регіональному рівні.
Мета та цілі вивчення дисципліни формується відповідно до навчальної програми. Головний результат навчання – формування компетентностей, характерних для управлінця та кризового менеджера. Студент повинен зрозуміти та усвідомити наступне: якість пропонованих послуг і задоволення потреб споживачів в усьому світі нині є ключовими аспектами, що визначають успіх і саме існування організацій, які діють у сфері туристичних і готельних послуг. Досягнення та підтримання організацією належної якості пропонованих послуг залежить від системного підходу до управління якістю.
Після завершення цього курсу студент :
знатиме
- історію створення та застосування міжнародних стандартів ISOсерії 9000 у світі та в Україні;
- основні поняття в галузі управління якістю;
- принципи управління якістю;
- мету, політику та завдання організацій у сфері туристичних і готельних послуг;
- вимоги до документації системи управління якістю;
- роль компетентності та кваліфікації персоналу у досягненні високої якості послуг;
- вимоги до постійного поліпшення, ефективності та результативності діяльності організацій, що надають послуги;
- методи моніторингу якості послуг під час їх надання.
вмітиме
- застосовувати набуті знання у практичній роботі, зокрема для розроблення та впровадження систем управління якістю за моделлю міжнародних стандартів ISО 9000 в організаціях, що надають туристичні і готельні послуги, а також для визначення політики та цілей у сфері якості та розроблення комплекту документації системи управління якістю.
Рекомендована література
- ДСТУ ISO 9000-01. Система управління якістю. Принципи та поняття. — К.: Держстандарт України, 2001.
- ДСТУ ISO 9001-01. Система управління якістю. Вимоги. — К.: Держстандарт України, 2001.
- ДСТУ ISO 9004-01. Система управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. — К.: Держстандарт України, 2001.
- ДСТУ ISO 10011-1:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 1. Перевiрка.
- ДСТУ ISO 10011-2:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 2. Квалiфiкацiйнi вимоги до експертiв-аудиторiв з перевiрки систем якості.
- ДСТУ ISO 10011-3:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 3. Керування программами перевiрок.
- Правила обов’язкової сертифікації готельних послуг. — К.: Держстандарт України, 1999.
- Послуги в Україні. Туризм. Готелі. Харчування. Довідник / За ред. В. Іванова. — Львів, 2000.
- Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості. Довідник / Ю. І. Койфман, О. В. Герус, Т. М. Кисельова. — К.; Львів.
- Шляхи забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу в умовах глобалізації : монографія / авторськии колектив; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. І. О. Бочана. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2020. 236 с.
- Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. Розпорядження Кабінету міністрів України № 168 від 16.03.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80
- Осовська Г. В. Управління трудовими ресурсами: Навч. посіб. — К.: Кондор, 2003. — 224 с.
- Роглєв X. П. Основи готельного менеджменту: Навч. посіб, — К.: Кондор, 2003. – 322 с.
- Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник. — Дніпропетровськ: ДУЕП, 2002. — 192 с.
- Хміль Ф. І. Управління персоналом: Підручник. — К.: Академ видав, 2006. — 487 с.
- Богдан Н.М. Конспект лекцій з курсу «Управління якістю туристичних послуг» (для студентів усіх форм навчання спеціальності 7.14010301, 8.14010301 – Туризмознавство (за видами)) / Н. М. Богдан ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова ; Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. – 68 с.
- Марченко О.А., Самокіш А.О., Стребкова К.М. Особливості управління персоналом у сфері туризму та готельно-ресторанному господарстві. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/17_2018_ukr/30.pdf.
- Атаманчук З. А. ВПЛИВ КРОС-КУЛЬТУРНИХ КОМУНІКАЦІЙ У МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ НА ДИФУЗІЮ ІННОВАЦІЙ МІЖ КРАЇНАМИ / Економіка i організація управління •№ 1 (45) 2022. С. 59-66.
Електронні ресурси
- ЩОДО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ПІДВИЩЕНИХ ЕПІДЕМІЧНИХ РИЗИКІВ. – https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020-06/turyzm-v-ukraini.pdf.
- Деякі питання діяльності Державного агентства розвитку туризму. – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1162-2019-%D0%BF#Text.
- European Cities Marketing. Managing Tourism Growth in Europe. The ECM Toolbox [Електронний ресурс] / European Cities Marketing. 2018. URL: https://www.europeancitiesmarketing.com
- Проєкт “Україна 2030Е — країна з розвинутою цифровою економікою”. Український Інститут Майбутнього [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https:/ /strategy.uifuture.org/kraina$z$rozvinutoyu$cifrovoyu$ ekonomikoyu.html.
- Global and regional tourism performance. UNWTO, 2020 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https:// www.unwto.org/global$and$regional$tourism$perfor$ mance