Управління якістю туристичних послуг (242 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: туризму

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Романів П. В.ГрТМ-12с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016ГрТМ-12сдоцент Романів П. В.

Опис курсу

Метою вивчення нормативної/вибіркової дисципліни «Управління якістю туристичних послуг» є ознайомлення студентів із завданнями інституційних структур управління якістю на підприємствах туристичної галузі, а також в межах управлінських структур на регіональному рівні.

Мета та цілі вивчення дисципліни формується відповідно до навчальної програми. Головний результат навчання – формування компетентностей, характерних для управлінця та кризового менеджера. Студент повинен зрозуміти та усвідомити наступне: якість пропонованих послуг і задоволення потреб споживачів в усьому світі нині є ключовими аспектами, що визначають успіх і саме існування організацій, які діють у сфері туристичних і готельних послуг. Досягнення та підтримання організацією належної якості пропонованих послуг залежить від системного підходу до управління якістю.

Після завершення цього курсу студент :

знатиме

  • історію створення та застосування міжнародних стандартів ISOсерії 9000 у світі та в Україні;
  • основні поняття в галузі управління якістю;
  • принципи управління якістю;
  • мету, політику та завдання організацій у сфері туристичних і готельних послуг;
  • вимоги до документації системи управління якістю;
  • роль компетентності та кваліфікації персоналу у досягненні високої якості послуг;
  • вимоги до постійного поліпшення, ефективності та результативності діяльності організацій, що надають послуги;
  • методи моніторингу якості послуг під час їх надання.

вмітиме

  • застосовувати набуті знання у практичній роботі, зокрема для розроблення та впровадження систем управління якістю за моделлю міжнародних стандартів ISО 9000 в організаціях, що надають туристичні і готельні послуги, а також для визначення політики та цілей у сфері якості та розроблення комплекту документації системи управління якістю.

Рекомендована література

  • ДСТУ ISO 9000-01. Система управління якістю. Принципи та поняття. — К.: Держстандарт України, 2001.
  • ДСТУ ISO 9001-01. Система управління якістю. Вимоги. — К.: Держстандарт України, 2001.
  • ДСТУ ISO 9004-01. Система управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності. — К.: Держстандарт України, 2001.
  • ДСТУ ISO 10011-1:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 1. Перевiрка.
  • ДСТУ ISO 10011-2:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 2. Квалiфiкацiйнi вимоги до експертiв-аудиторiв з перевiрки систем якості.
  • ДСТУ ISO 10011-3:1995. Настанови щодо перевiрки систем якостi. — К.: Держстандарт України, 1995. — Ч. 3. Керування программами перевiрок.
  • Правила обов’язкової сертифікації готельних послуг. — К.: Держстандарт України, 1999.
  • Послуги в Україні. Туризм. Готелі. Харчування. Довідник / За ред. В. Іванова. — Львів, 2000.
  • Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості. Довідник / Ю. І. Койфман, О. В. Герус, Т. М. Кисельова. — К.; Львів.
  • Шляхи забезпечення конкурентоспроможності туристичного бізнесу в умовах глобалізації : монографія / авторськии колектив; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. І. О. Бочана. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2020. 236 с.
  • Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. Розпорядження Кабінету міністрів України № 168 від 16.03.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80
  • Осовська Г. В. Управління трудовими ресурсами: Навч. посіб. — К.: Кондор, 2003. — 224 с.
  • Роглєв X. П. Основи готельного менеджменту: Навч. посіб, — К.: Кондор, 2003. – 322 с.
  • Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник. — Дніпропетровськ: ДУЕП, 2002. — 192 с.
  • Хміль Ф. І. Управління персоналом: Підручник. — К.: Академ видав, 2006. — 487 с.
  • Богдан Н.М. Конспект лекцій з курсу «Управління якістю туристичних послуг» (для студентів усіх форм навчання спеціальності 7.14010301, 8.14010301 – Туризмознавство (за видами)) / Н. М. Богдан ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова ; Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. – 68 с.
  • Марченко О.А., Самокіш А.О., Стребкова К.М. Особливості управління персоналом у сфері туризму та готельно-ресторанному господарстві. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/17_2018_ukr/30.pdf.
  • Атаманчук З. А. ВПЛИВ КРОС-КУЛЬТУРНИХ КОМУНІКАЦІЙ У МІЖНАРОДНОМУ ТУРИЗМІ НА ДИФУЗІЮ ІННОВАЦІЙ МІЖ КРАЇНАМИ / Економіка i організація управління •№ 1 (45) 2022. С. 59-66.

Електронні ресурси

  • ЩОДО РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ПІДВИЩЕНИХ ЕПІДЕМІЧНИХ РИЗИКІВ. – https://niss.gov.ua/sites/default/files/2020-06/turyzm-v-ukraini.pdf.
  • Деякі питання діяльності Державного агентства розвитку туризму. – https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1162-2019-%D0%BF#Text.
  • European Cities Marketing. Managing Tourism Growth in Europe. The ECM Toolbox [Електронний ресурс] / European Cities Marketing. 2018. URL: https://www.europeancitiesmarketing.com
  • Проєкт “Україна 2030Е — країна з розвинутою цифровою економікою”. Український Інститут Майбутнього [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https:/ /strategy.uifuture.org/kraina$z$rozvinutoyu$cifrovoyu$ ekonomikoyu.html.
  • Global and regional tourism performance. UNWTO, 2020 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https:// www.unwto.org/global$and$regional$tourism$perfor$ mance

Силабус: Управління якістю туристичних послуг 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус