Основи сервісу (241 Б)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 1 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | доцент Дмитрук Р. Я. | ГРГ-21с, ГРГ-22с, ГРГ-23с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | ГРГ-21с | доцент Дмитрук Р. Я. |
ГРГ-22с | доцент Дмитрук Р. Я. | ||
ГРГ-23с | доцент Дмитрук Р. Я. |
Опис курсу
Мета – навчальної дисципліни «Основи сервісу» є формування та розвиток професійних компетентностей фахівців для здійснення ефективної діяльності в сфері готельно-ресторанного бізнесу; набуття здатності у визначенні цілей і завдань сервісної діяльності закладів готельно – ресторанного господарства; здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми діяльності суб’єктів готельно – ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорії та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Мета пропонованої дисципліни спрямована на поглиблення та засвоєння фахівцями особливостей морально-етичних норм поведінки в сфері готельно-ресторанного бізнесу.
Завдання навчальної дисципліни «Основи сервісу» полягає у формуванні розвитку та удосконаленні фахових компетентностей, серед яких загальні та спеціальні (фахові, предметні) компетентності. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі компетентності:
1. Загальні компетентності:
– здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
– здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
– здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
– навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
– здатність працювати в команді;
– навики здійснення безпечної діяльності;
– здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
– розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності;
– здатність організовувати сервісно
-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність;
– здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни;
– здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії;
– здатність виявляти, визначати й оцінювати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у сфері гостинності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
– знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства, національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
– знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук;
– аналізувати сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності та рекреаційного господарства;
– розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
– організовувати процес обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг на
основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки;
– застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами готельних та ресторанних послуг;
– здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів;
– розробляти нові послуги (продукцію), використовуючи сучасні технології виробництва та обслуговування споживачів;
– застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства;
– здійснювати ефективний контроль якості продуктів та послуг закладів готельного і ресторанного господарства;
– організовувати роботу в закладах готельного і ресторанного господарства, відповідно до вимог охорони праці та протипожежної безпеки;
– виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності;
– презентувати власні проекти і розробки, аргументувати свої пропозиції щодо розвитку бізнесу;
– діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості
Рекомендована література
- Мальська М. П., Гаталяк О. М., Ганич Н. М. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика). – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 304 c.
- Пандяк І.Г., Мальська М.П., Занько Ю.С. Організація готельного обслуговування. Підручник. – К.: Знання, 2011. – 366 с.
- Пандяк І.Г., Мальська М.П. Готельний бізнес: теорія та практика. Підручник. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 472 с.
- Мостова Л.М., Новікова О.В., Ракленко І.М. Організація обслуговування в ресторанному господарстві: підручник. Харків: Світ Книг, 2018. 657.
- Машир М.П., Пасюк А.П. Ресторанний сервіс та секрети гостинності: навч. посіб. Київ: Кондор-Видавництво, 2015. 392 с.
- Роглев Х.Й., Маркелов В.Л. Організація обслуговування в готельних комплексах (на прикладі готельного комплексу «Братислава»). К.: КУТЕП. 2004. 163 с
- Стоян Т.А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена : Навчальний посібник / Тетяна Андріївна Стоян; В.о. Київ. екон. ін-т менеджменту.– К. : Центр навчальної літератури, 2004.– 232 с.
Додаткова література:
- Машир Н. П. Сучасний етикет та секрети гостинності : навч. посіб. : для студентів вищ. навч. закл. / Надія Пилипівна Машир.– Київ : Кондор, 2010.– 213,[2] с.
- Радченко JI.O., Пивоваров П.П., Новікова О.В., Льовшина Л.Д., Ніколаєнко – Ломакіна А.М. Особливості ресторанного сервісу. Обслуговування іноземних туристів: навч. посіб. Xарків: Світ книг, 2012. 288.
- Сало Я.М. Технологія ресторанної справи: навч.-практ. посібник. Львів: Афіша, 2013. 560.
- Самодай В.П., Кравченко А. І. Організація ресторанної справи. Навчальнийпосібник.URL:http://www.file:///D:/Zagruzky/Orhanizatsiia_restora nnoi_spravy%20(2).pdf. (дата звернення 26.08.2019)
Інформаційні ресурси
- Журнал «Ресторатор».URL: http://www.restorator.ua. (дата звернення 28.08.2019)