Організація ресторанного господарства (241 Б)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 2 | Залік |
6 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 16 | Філь М. І. | ГРГ-31с, ГРГ-32с, ГРГ-33с |
6 | 32 | Філь М. І. | ГРГ-31с, ГРГ-32с, ГРГ-33с |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 16 | ГРГ-31с | Гаталяк О. М. |
ГРГ-32с | Гаталяк О. М. | ||
6 | 16 | ГРГ-31с | Гаталяк О. М. |
ГРГ-32с | Кагуй Х. Б. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Організація ресторанного господарства» є формування у студентів – майбутніх фахівців ресторанного господарства узагальнюючого розуміння організації ресторанного господарства на світовому, національному та виробничому рівнях.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
здатність володіти базовими поняттями, основами теорії і практики у системі фахової підготовки, вміння їх застосовувати; організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність; використовувати на практиці основи діючого законодавства та відстежувати зміни в ньому; здатність забезпечувати безпеку праці; формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії (робота в команді).
вміти:
використовувати на практиці основні положення законодавства національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів ресторанного бізнесу; використовувати на практиці базові поняття з теорії ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку ресторанних послуг; розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єктів ресторанного бізнесу. аналізувати, інтерпретувати і моделювати на основі існуючих наукових концепцій сервісні, виробничі та організаційні процеси ресторанного бізнесу; організовувати процес обслуговування споживачів ресторанних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки; застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів ресторанного господарства; визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу; виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності.
Вивчення дисципліни «Організація ресторанного господарства» зумовлює формування, розвиток та удосконалення загальних та фахових компетентностей, серед яких:
а) загальні компетентності:
ЗК 03. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК 05. Здатність працювати в команді
ЗК 08. Навики здійснення безпечної діяльності
ЗК 10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
б) спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК 01. Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
СК 02. Здатність організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність.
СК 04. Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.
СК 12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен показати такі результати навчання:
РН 01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення законодавства національних і міжнародних стандартів, що регламентують діяльність суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу;
РН 02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії готельної та ресторанної справи, організації обслуговування споживачів та діяльності суб’єктів ринку готельних та ресторанних послуг, а також суміжних наук.
РН 05.Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
РН 06. Аналізувати, інтерпретувати і моделювати на основі існуючих наукових концепцій сервісні, виробничі та організаційні процеси готельного та ресторанного бізнесу.
РН 07. Організовувати процес обслуговування споживачів готельних та ресторанних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
РН 11.Застосовувати сучасні інформаційні технології для організації роботи закладів готельного та ресторанного господарства.
РН 13.Визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу.
РН 16. Виконувати самостійно завдання, розв’язувати задачі і проблеми, застосовувати їх в різних професійних ситуаціях та відповідати за результати своєї діяльності.
РН 19. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості
Рекомендована література
Основна:
- Мальська М.П., Гаталяк О.М., Ганич Н.М. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика). Центр учбової літератури – 304 с.
- ДСТУ 4281: 2004. Заклади ресторанного господарства. Класифікація.
- Правила роботи закладів (підприємств) громадського харчування : наказ Міністерства економіки з питань Європейської інтеграції України від 27.07.2002 р., № 219.
- Черевко О.І. Збірник нормативних документів державного регулювання у сфері ресторанного бізнесу / О.І. Черевко, Л.П. Малюк, Е.В. Дейниченко. – X. : Фавор ЛТД, 2003.-440 с.
- Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства: Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 280 с.
Додаткова:
- Архіпов В.В., Іванникова Т.В., Архіпова А.В. Ресторанна справа: Асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані: Навчальний посібник. – К.: Фірма “ІНКОС”, Центр навчальної літератури, 2007. – 382 с.
- Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник / За ред. Н.О. П’ятницької. – 2-ге вид. перероб. і допов. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 584 с.
- Філь М. Акцент міжнародного ресторанного бізнесу в підтримку України під час війни. Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : збірник праць Міжнародного науково-практичного форуму (м. Львів, 19‒21 квітня 2023 р.) / [відп. ред.: проф. О. І. Мороз]. ‒ Львів: «Камула», 2023. ‒ С. 336-343.
- Філь М.І., Паньків Н.М., Безручко Л. С. Коворкінг ресторанного бізнесу та внутрішньо-переселені особи у Львові / Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації : тези доповідей Х Міжнар. наук.- практ. інтернет-конф., Київ, 6-7 квіт., 2023 р. / М-во освіти і науки України; Інститут модернізації змісту освіти; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв ; Київ. ун-т культури ; ф-т готельно-ресторанного і турист. бізнесу. – Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2023. – C. 77-80.
- Філь М. Гостинність: обслуговування відвідувачів та емоційна лабільність у післявоєнний період . Туризм ХХІ століття: глобальні виклики та цивілізаційні цінності [Електронний ресурс] : тези доп. ІІІ Міжнар. наук.- практ. конф. (Київ, 23 трав. 2023 р.) / відп. ред. А. А. Мазаракі. – Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2023. – С. 75-78. 267 с.
Матеріали
Флешмоб студентів ГРГ-31 з дисципліни «Організація ресторанного господарства»