Організація ресторанної справи (242 Б) ЛІЕТ

Тип: Нормативний

Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
74Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
724МАСЛІЙЧУК О. Б.ГрТЛ-41с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724ГрТЛ-41сМАСЛІЙЧУК О. Б.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Основи ресторанної справи» є формування у  студентів – майбутніх фахівців індустрії гостинності узагальнюючого розуміння основ гостинності, оволодіння професійними знаннями, навичками та вміннями щодо  організації виробничих процесів у закладах  ресторанного господарства.

Завданнями дисципліни «Організація ресторанної справи»  є:

  • ознайомлення з основами гостинності, як сфери послуг;
  • систематизація знань з еволюції, сучасного розвитку ресторанного господарства  в Україні та світі;
  • набуття знань і вмінь пов’язувати наукові та нормативні положення з сучасною практикою галузі;
  • ознайомити студентів з основними факторами, що впливають на розподіл підприємств готельного і ресторанного господарства на типи та категорії;
  • набуття знань з організації виробничих  приміщень у закладах ресторанногогосподарства;
  • ознайомити студентів з основами організації торгових приміщень у закладах ресторанного господарства.

Після завершення курсу студент повинен

знати:

  • склад послуг, що надаються у закладах ресторанного господарства та основні вимоги до них;
  • основи організації роботи виробничої системи закладів ресторанного господарства;
  • особливості організації виробництва готової продукції в сучасних умовах;
  • принципи організації процесів обслуговування споживачів у ресторанах;
  • методи й форми організації обслуговування споживачів у ресторанах;
  • способи й правила подавання страв і напоїв;
  • особливості організація обслуговування банкетів та прийомів;
  • особливості обслуговування туристів з різних країн світу;
  • якість товарів та послуг ресторанного господарства;
  • конкурентоспроможність товарів та послуг закладів ресторанного господарства в сучасних умовах.

вміти:

  • аналізувати стан організації виробничого процесу існуючих закладів ресторанного господарства в Україні та за її межами;
  • організувати виробничо-технологічний процес в діяльності ресторанних підприємств;
  • застосовувати на практиці організаційні принципи, види, методи й форми процесу обслуговування споживачів;
  • організувати обслуговування святкових заходів, туристів;
  • уміти проводити аналіз технологічних процесів у ресторанній сфері;
  • визначати характер нововведень у ресторанній сфері

Рекомендована література

Основна 

  • Архіпов, Віктор Віталійович. Організація ресторанного господарства [Текст] :навчальний посібник / Віктор Архіпов, В. А. Русавська. – 2-е вид. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 279 с.
  • В.В.Архіпов.,В.А.Русавська. Організація обслуговування в закладах  ресторанного  господарства [Текст] : навчальний посібник / Віктор Архіпов, В. А. Русавська. – 2-е вид. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 339 с
  • Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с.
  • Ахрапоткова Н. Б. Справочник официанта, бармена. 4-е из / Учеб.пос. – М.: – 272 с.
  • Завадинська О.Ю., Литвиненко Т.Є. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О.Ю. Завадинська, Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с.
  • Кучер Л.С. Технология приготовления коктейлей и напитков:
  • Профессиональное образование / Учеб.пос. – М.: 2005. – 352 с.
  • Литвиненко Т.Є. Організація виробництва у громадському харчуванні: Опорний конспект лекцій / Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2002. – 235 с.
  • Нечаюк Л.І., Телеш Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент. Навчальний посібник Л.І. Нечанюк, Н.О. Телеш. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 348 с.
  • Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник.: [для вищ.навч. закл.] / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбової літератури, 2011 – 584 с.
  • Мостова, Л. М. Організація обслуговування на підприємствах ресторанного господарства : навч. посіб. / Л. М. Мостова, О. В. Новікова. – К. : Ліра-К, 2010. – 388 с.
  • Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства [Текст] : підручник / Анатолій Мазаракі [та ін.] ; ред. Ніла П’ятницька ; М-во освіти і науки України, Київський нац. торговельно-економічний ун-т. – 1-ге вид., перероб. та доп. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 579 с.
  • Постанова Про порядок зайняття торговельною діяльністю і правила побутового обслуговування  Затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 833 від 15 червня 2006 р.
  • ДСТУ 4281-2004  “ Заклади ресторанного господарства. Класифікація”
  • ГОСТ 30523-97 “Общественное питание. Общиє требования”
  • ГОСТ 30524-97 “Общественное питание. Требования к обслуживающему персоналу”
  • ДСТУ 3862-99  “ Громадське харчування. Терміни та визначення”
  • ДСТУ 4161:2003. Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги.
  • ДСТУ ISO22000: 2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь – яких організацій харчового ланцюга (ISO22000:2005, IDT).
  • Правил роботи закладів громадського харчування від 24.07.2002 р. №219, затверджені Мінекономіки та Європейської інтеграції України
  • Порядок розробки та затвердження технологічної документації на фірмові страви, кулінарні та кондитерські вироби у підприємствах громадського харчування (затв. наказом МЗЕЗ України від 21.07.97 №365);
  • СанПин 42-123-5777-91 Санітарні правила для підприємств громадського харчування , включаючи кондитерські цехи цехи та підприємства, що виробляють мяке морозиво від 19.03.1991р.
  • Норми оснащення підприємств ресторанного господарства посудом, столовими приборами, меблями та кухонним інвентарем наказ Міністерства торгівлі СРСР від 09.02.1973 № 38
  • В.Д. Карпенко, А.Л. Рогова, В.Г. Шкарупа, О.І. Положишнікова, . М.І.Пилипей. Організація виробництва і обслуговування на підприємствах громадського харчування. Навчальний посібник. – К.: НМЦ «Укопосвіта», 2003. – 248с.
  • Організація обслуговування в підприємствах ресторанного господарства: Підручн. Для ВУЗів / За ред. Проф.. Н.О. Пятницької. – К.: Київ. Нац.. ун-т, 2005. – 632с.
  • Завадинська О.Ю., Лигвиненко Т.Є., Організація ресторанного харчування за кордоном  Навч  Посіб -К: КНТЕУ, 2003. -200с
  • Архіпов В.В., Іваннікова Т.В., Архіпова А.В. Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані: Навчальний посібник.- К.: Фірма «ІНКОС», центр навчальної літератури, 2007.-382с.
  • Нечаюк Л.І. Нечаюк Н.О. Готельно – ресторанний бізнес. Менеджмент: Навчальний посібник, К: Центр Навчальної’ літератури 2006.
  • Радченко Л.А. “Организация производства на предприятиях общественного питания”, Ростов – на – Дэну, изд -во “Феникс”, 2000, – 320с.
  • Золин В.П., Технологическое оборудование предприятий общественного питания, М., изд. Центр «Академия», 2000.
  • Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос. – К. Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007.- 208с.
  • Архіпов В.В., Іванникова Т.В., Архіпова А.В. Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані: Навчальний посібник.- К.: ІНКОС, центр навчальної літ-ри, 2007.- 382 с.

Інтернет джерела /режим доступу/