Моніторинг світового ринку туристичних послуг (242 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: туризму

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
96Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
932доцент Красько А. Б.ГрТМ-12с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916ГрТМ-12сдоцент Красько А. Б.

Опис курсу

Предметом вивчення дисципліни є оволодіння технологією, інструментарієм та методичними прийомами щодо здійснення моніторингу міжнародних туристичних ринків.
Курс розроблено таким чином, щоб студенти отримали необхідні знання
і набули навиків:

  • систематичної роботи з різноманітними джерелами кон’юнктурної інформації щодо світового ринку туристичних послуг;
  • збору і накопичення кон’юнктурної інформації щодо світового ринку туристичних послуг;
  • використання кон’юнктурних показників та індикаторів для аналізу та оцінки стану ринкової ситуації у міжнародному туризмі;
  • підготовки прогнозів кон’юнктури щодо основних тенденцій розвитку світового ринку туристичних послуг;
  • складання звітів за результатами дослідження кон’юнктури світового ринку туристичних послуг, оглядів кон’юнктури, аналітичних довідок та інших документів.

Після завершення цього курсу студент
знатиме: – основні аспекти міжнародного туризму як суспільного явища і складників туристичної системи; загальний взаємозв’язок процесів і явищ у світовій економіці та їх вплив на кон’юнктуру ринку туристичних послуг; кількісні та якісні характеристики основних ринкових процесів; основні ознаки та особливості міжнародних туристичних ринків; сучасні особливості трансформації світової індустрії туризму; загальні та специфічні методи кон’юнктурного аналізу та прогнозу світового ринку туристичних послуг.
вмітиме: – аналізувати різні аспекти туризму: мотивація туристичних поїздок, формування туристичного продукту і його ціни, стратегію діяльності і розвитку туристичної індустрії; професійно оцінювати конкретну ситуацію у межах міжнародного туристичного ринку; виявити причинно-наслідкові зв’язки у розвитку кон’юнктури світового ринку туристичних послуг; виділити головні умови, що визначають ринкову ситуацію у туризмі; сформулювати висновки щодо перспектив розвитку світового ринку туристичних послуг.

Рекомендована література

Основна

  • Вітер І.І. Глобальний ринок туристичних послуг: проблеми та перспективи розвитку // Культура і освіта фахівців туристичної сфери: сучасні тенденції та прогнози. – К.: КУТЕП, 2005. – С.513-521.
  • Горіна Г.О. Світовий ринок туристичних послуг [Текст] : конспект лекцій / Г.О. Горіна ; ДонНУЕТ. – Кривий Ріг, 2016. – 110 с.
  • Гонтаржевська Л. І. Ринок туристичних послуг в Україні / Л. І. Гонтаржевська. – Донецьк : Східний видавничий дім, 2008. – 180 с.
  • Дехтяр Н. А. Світовий ринок туристичних послуг і пріоритети розвитку туризму в Україні: монографія. Харків : ФОП Лібуркіна Л. М., 2021. – 470 с.
  • Заблоцька Р. О. Світовий ринок послуг : підручник / Заблоцька Р. О. – К.: Знання, 2004.-280 с.
  • Іванова Л. О., Музика О. М. Моніторинг світового ринку готельних і ресторанних послуг: навчальний посібник. Львів: Магнолія 2006,2019. 227 с.
  • Красько А.Б., Бережна Ю.І. Природні та історико-культурні ресурси як чинник впливу на формування ринку туристичних послуг Словаччини // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». – 2024. – № 9. https://www.inter-nauka.com/issues/2024/9/10263 https://doi.org/10.25313/2520-2057-2024-9-10263
  • Красько А.Б., Майовець М.І. Підвищення якості рекреаційно-туристичних послуг Львівської області // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». – 2024. – № 9. https://www.inter-nauka.com/issues/2024/9/10264 https://doi.org/10.25313/2520-2057-2024-9-10264
  • Krasko A. Extrapolation of trends as a method for forecasting tourist flows in Ukraine / Munkachii I., Hrytsyshyn A., Bilous S., Masiuk Y., Krasko A., Petruk N. // Multidisciplinary international journal “Věda a perspektivy”. – International Institute of Economics, Czech Republic. – 2022. – № 2(9). – P. 50-63. https://geography.lnu.edu.ua/employee/hovalko-anna-bohdanivna
  • Красько А.Б. Підвищення конкурентних переваг готельно-ресторанних та туристичних підприємств за допомогою методів менеджменту / Білоус С.В., Красько А.Б., Безручко Л.С. // «Економіка та суспільство», Одеса. – 2021 – №23. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-23-22
  • Красько А.Б. Ринок туристичних послуг Тернопільської області: стан та ретроспективи / А.Б. Красько, С.В. Білоус, І.С. Пурська // Географія та туризм : Наук. збірник / Ред. кол.: Любіцева О.О. (гол. ред.) та ін. – К.: Альфа-ПІК, 2018. – Вип. 43 – С. 131-146 https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/01/Heohrafiia-turyzm-2018-11.pdf
  • Красько А.Б. Моніторинг ринку туристичних послуг на прикладі Сполучених Штатів Америки / А.Б. Красько, Т.І. Гузюк, С.В. Білоус / Науковий журнал «Молодий вчений». – 2020. – №10 (86). – С.247-256. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-10-86-52
  • Красько А.Б. Підвищення туристичної привабливості Тернополя та Тернопільської області / А.Б. Красько, А.М.Козира // Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Теорія і практика актуальних наукових досліджень». – Херсон, 2018. Ч. 1. – С. 33-36
  • Красько А.Б. Стратегічний розвиток туристичного бізнесу: досвід Ізраїлю для України / А.Б. Красько, С.В. Білоус, І.С. Пурська // Матеріали ХІІ Міжнародної наукової конференції присвяченої 15-річчю кафедри туризму «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід». – Львів, 2018. – С. 41-43
  • Красько А.Б. Оцінка формування туристичних потоків Сполучених Штатів Америки / А.Б. Красько, С.В. Білоус // Матеріали II науково-практичної конференції: «Перспективи розвитку нової економіки на світовому, державному та регіональному рівнях». – Видавництво  «Молодий вчений». – Полтава, 2020. – С. 15-19 http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/eko/44sept2020/24.pdf
  • Красько А.Б. Організація автобусних турів під час пандемії COVID-19 (на прикладі туроператора «Танго-Тревел», Львів) / А.Б. Красько, Я.М. Запотічна // Матеріали XV Міжнародної наукової конференції «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід» – Львів, 2021. – С.130-134.
  • Красько А., Гнатюк В., Шаварська В. Готельно-ресторанна індустрія Івано-Франківська як чинник підвищення її конкурентоспроможності на туристичному ринку України. Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід / Матеріали XVІІ Міжнародної наукової конференції. – Львів, 2023. – С. 179-184.
  • Красько А.Б., Лукач М., Білоус С.В., Грицишин А.Т. Перспективи розвитку лікувально-оздоровчого туризму Львівської області у воєнний та поствоєнний період. Можливості і виклики / А.Б.Красько, М. Лукач, С.В.Білоус, А.Т. Грицишин // Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід / Матеріали XVІ наукової конференції з міжнародною участю. – Львів, 2022. – С. 140-144.
  • Красько А.Б., Козій О.О. Тенденції розвитку сільського туризму в Республіці Болгарія / А.Б. Красько, О.О. Козій // Матеріали XV Міжнародної наукової конференції  «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід» – Львів,  2021. – С.134-138.
  • Красько А.Б., Черній А.О. Природно-ресурсний потенціал розвитку спелеотуризму Поділля / А.Б. Красько, А.О. Черній // Матеріали XIV Міжнародної наукової конференції «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід» – Львів,  2020. – С.168-173.
  • Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) : навч. посібник. –  2-е вид., перероб. та доп. – К.: «Альтпрес» , 2003. –436 с.: іл., картосхеми.
  • Любіцева О.О. Методика розробки турів. Навчальний посібник. – К.: Альтерпрес, 2003. – 104 с.
  • Марта Мальська, Наталія Паньків. Туристично-ресурсний потенціал території : підручник / Марта Мальська, Наталія Паньків. – Київ : Видавець ФОП Піча Ю. В., 2022. – 534 с.
  • Мальська М. П. Організація туристичного обслуговування : підручник / М. П. Мальська, В. В. Худо, Ю. С. Занько. – К. : Знання, 2011. – 275 с. Мальська М. П. Актуальні проблеми управління туристичною індустрією: навчальний посібник / М. П. Мальська, І. С. Пурська. – Львів : Вид. центр ЛНУ, 2006.78 c.
  • Мальська М. П. Ринок туристичних послуг Австралійського союзу / М. П. Мальська, Ю. В. Зінько, О. М. Шевчук, Ю. Я. Городиський // Актуальні проблеми міжнародних відносин: зб. наук. праць. – Київський національний університет ім. Т.Шевченка. – 2011. – Вип. 99. – Ч. 2. – 197– 207 с.
  • Мальська М. П. Маркетинг у туризмі : підручник / М. П. Мальська, Н. Л. Мандюк. – Львів : Український бестселер, 2015. –364 с.
  • Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг : підручник / М.  П. Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич. – К. : Знання – 661 с.
  • Мальська М. П. Розвиток ринку туристичних послуг з врахуванням задоволення споживчих потреб населення / М. П. Мальська, Ю. С. Занько // Вісник ЛНУ ім. І. Франка. Серія: Географічна. – 2013. – Вип. 43 (2). – С. 239–248.
  • Мальська М. П. Просторові системи послуг (теорія, методологія, практика): Монографія. – К.: Знання, 2009. – 363 с.
  • Мальська М. П. Історія розвитку туризму. Навчальний посібник / М. П. Мальська, Н. М. Паньків, А. Б. Ховалко (Красько). – Львів : Видавничий центр Львівського національного університету ім. Івана Франка, 2016. – 240 с.
  • Мальська М. П. Світовий досвід розвитку туризму. Підручник / М. П. Мальська, Н. М. Паньків, А.Б. Ховалко. – Київ : «Центр учбової літератури», 2017. – 244 с. http://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/04/SVITOVYY-DOSVID-ROZVYTKU-TURYZMU.pdf
  • Мальська М.П, Красько А.Б. Ринок рекреаційно-туристичних послуг: методичні вказівки для студентів другого (магістерського) рівня підготовки спеціальності 242 «Туризм і рекреація» – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2024. – 43 с. https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/07/Malska_Krasko-Rynok-rekreats-tur.posluh_book_2024.pdf
  • Мальська М.П, Красько А.Б. Ринок рекреаційно-туристичних послуг: методичні вказівки для самостійної роботи студентів другого (магістерського) рівня підготовки спеціальності 242 «Туризм і рекреація» – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2024. – 54 с.https://geography.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/Malska_Krasko_Rynok-rekreats-tur.posluh_samost-roboty_2024.pdf
  • Мальська М.П., Красько А.Б. Ринок туристичних послуг: навчально-методичні вказівки. – Львів. – 2020. – 101 с. https://geography.lnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2024/09/Malska_Krasko_Rynok-tur-posluh_navch-metod-vkazivky_2020.pdf
  • Мальська М.П., Красько А.Б. Моніторинг світового ринку туристичних послуг: навчально-методичні вказівки. – Львів. – 2020. – 31 с. http://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/Metodychni-materialy-z-Monitorynhu-SRTP.pdf
  • Паньків Н. М., Красько А.Б. Туристично-ресурсний потенціал території та його використання: навчально-методичні вказівки. – Львів. – 2020. – 90 с. https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/09/Pankiv_Krasko-Tur-resursnyy-potentsial-terytorii_Navch-met-mater_2021.pdf
  • Румянцев А.П., Коваленко Ю.О. Світовий ринок послуг: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 456 с.
  • Ховалко (Красько) А.Б., Петлін В.М. Рекреаційно-туристичний потенціал карстових систем Поділля: монографія / В.М. Петлін, А.Б. Ховалко. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2014. – 212 с.
  • Ховалко (Красько) А.Б. Іноземний досвід регулювання туристичних потоків на території України (на прикладі Польщі) / А.Б. Ховалко, С.І. Корінчук // Матеріали Х Міжнародної наукової конференції «Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід». – Львів, 2016. –  С.455-459
  • Ховалко (Красько) А.Б. Євроінтеграційні можливості туристично-рекреаційного розвитку в Україні / А.Б. Ховалко // Регіон – 2015: стратегія оптимального розвитку / Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2015. – С. 151-153.
  • Shtoiko P, Olenych I., Kucher P., Tymoshenko L., Krasko A. Ukraine in the spectrum of an international tourism. International Scientific Conference on Social Sciences. – Vienna, Austria (19 – 22 August, 2021). Vol. 8., No 1., P. 127-134 https://www.sgemsocial.org/index.php/jresearch-article?citekey=Shtoiko20213127134  DOI: 10.35603/sws.iscss.g2021/s03.11
  • Sylkin О. Modeling the process of applying anti-crisis management in the system of ensuring financial security of the enterprise / O. Sylkin., M. Kryshtanovych, A. Zachepa, S. Bilous, A.Krasko // Business: Theory and Practice, 2019 20 : 446-455. https://doi.org/10.3846/btp.2019.41Scopus

Додаткова

  • Дядечко Л. П. Економіка туристичного бізнесу / Л. П. Дядечко. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 224 с
  • Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні / Кифяк В. Ф. – Чернівці : Книги – XXI, 2003. – 300 с.
  • Мазаракі А. А., Воронова Є.М., Чаус І. В.  Світовий ринок товарів та послуг : підручник. Київ, 2006. 318 с.
  • Пазуха М. Д. Кон’юнктура світових товарних ринків : навчальний посібник Київ: Центр навчальної літератури, 2008, 272 с.
  • Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу : монографія / Тетяна Іванівна Ткаченко. – 2-ге вид., випр. і допов. – К. : Київ. нац. торг-екон. ун-т, 2009. – 463 с.
  • Федорченко В. К. Туризмологія: концептуальні засади теорії туризму : монографія / В. К. Федорченко, В. С. Пазенок, О. А. Кручек, М. П. Мальська та ін. / К. : ВЦ “Академія”, 2013. – 368 с.

 

Інтернет ресурси:

Силабус: Моніторинг світового ринку туристичних послуг 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус