Менеджмент у ресторанному та харчовому бізнесі (181 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Петлін  І. В.ГрХМ-11с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016ГрХМ-11сдоцент Петлін  І. В.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни: формування сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями; набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент у ресторанному та харчовому бізнесі» є забезпечення здатності студента розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми у ресторанному та харчовому бізнесі, в процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів менеджменту; визначення та формування організаційної структури підрозділів, визначення їх завдань та необхідних посад, кваліфікаційного рівня, координація їх діяльності; засвоєння вміння формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу, навички взаємодії (робота в команді); забезпечення вміння управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів ресторанного та харчового бізнесу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– сутність базових понять і категорій менеджменту та управління;
– історію розвитку менеджменту; принципи та функції менеджменту в ресторанному та харчовому бізнесі;
– основи планування, здійснення мотивування та контролювання на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу;
– методи менеджменту в ресторанному та харчовому бізнесі;
– основи прийняття управлінських рішень на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу;
– сутність та особливості діяльності підприємств ресторанного та харчового бізнесу, взаємозв’язку їх внутрішніх елементів та зовнішнього середовища;
– зміст та характеристику основних типів організаційних структур управління підприємств ресторанного та харчового бізнесу.
вміти:
– приймати ефективні управлінські рішення у сфері розширення і модернізації послуг у ресторанному та харчовому бізнесі;
– аналізувати та будувати різні типів організаційних структур управління підприємств ресторанного та харчового бізнесу;
– характеризувати основні сегменти сфери ресторанних послуг;
– аналізувати якість наданих послуг підприємств ресторанного та харчового бізнесу;
– здійснювати розподіл праці, організації робочих місць, аналіз процесу роботи на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу.

 

Рекомендована література

Основна:

  • Андренко І. Б., Кравець О. М., Писаревський І. М.; Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник. Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Х.: ХНУМГ, 2014. 431 с.
  • Ігнатьєва І.А.Стратегічний менеджмент: Підруч. К.: Каравела, 2008. 480 с.
  • Кузьмін О.Є., Мелшьник  О.Г.,  Процик  І.С.,  Романишин  С.Б.,
  • Дарміць Р.З. Менеджмент: графічна і  таблична візуалізація: навч. Посібник. 4-те вид., випр. та допов. Львів: Видав-во Львівської політехніки, 2018. 208 с.
  • Мальська М.П., Білоус С.В. Менеджмент готельно-ресторанного господарства:теорія та практика: навч. посіб. Київ : SBA-Print, 2019 190 c.
  • Менеджмент. Навчальний посібник для здобувачів вищої освіти / Страпчук С. І., Миколенко О. П, Попова І. А., Пустова В. В. Львів, Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 356 с.
  • Мінцберґ Г. Анатомія менеджменту.  Ефективний  спосіб  керувати компанією : пер. з англ. Київ: Наш формат, 2018. 397 с
  • Нечаюк Л.І., Нечаюк Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб. К.: Центр навч. літератури, 2006.348 с.
  • Осовська Г. В., Осовський О. А. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2007. 676 с.
  • Писаревський І. М., Нохріна Л.А., Познякова О.В. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: Навчальний посібник. Харків: ХНАМГ, 2008. 133с.
  • П’ятницька Г. Т., П’ятницька Н. О., Лукашова Л. В. та ін. Менеджмент ресторанного господарства: навч. посібник / за ред. Г. Т. П’ятницької. 2-ге вид., переробл. і допов. К.: КНТЕУ, 2010. 430 с.
  • Сокол Т.Г. Організація обслуговування в готелях і туркомплексах :підручник К. : Альтерпрес, 2009. 447 с.
  • Федоренко В.Г. Основи менеджменту: Підруч. Київ: Алерта, 2007. 420 с.
  • Федулова Л. І. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручн. Київ: Либідь, 2004, 448 с. URL: http://libfree.com/179066750_menedzhmentperedmova.html#396.
  • Шатун В.Т. Основи менеджменту: навч. посібн. Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2006. 376 с. URL: http://lib.chdu.edu.ua/pdf/posibnuku/191/1.pdf
  • Шинкарук Л.В., Мостенська Т.Л., Власенко Т.О. Менеджмент: навч. посіб. Киів: Видав. дім «Кондор», 2018. 220 с.
  • Л. М. Яцун, О. В. Новікова, Л. Д. Льовшина, О. П. Ткаченко, С. С. Ткачева. Менеджмент ресторанного господарства: Навч. посібник. X.: Світ Книг, 2015. 486 с.

Додаткова:

  • Виклюк М.І., Пісний Б.М., Петлін І.В. Концептуальні засади формування механізму антикризового фінансового управління підприємством [Електронний ресурс] / М.І. Виклюк, Б.М. Пісний, І.В. Петлін // Інфраструктура ринку. – 2019. ‒ № 29. – Режим доступу до ресурсу: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/29_2019_ukr/69.pd
  • Виклюк М.І., Петлін І.В., Хемій Х.І. Роль мотиваційного механізму в підвищенні ефективності функціонування підприємств [Електронний ресурс] / М.І. Виклюк, І.В. Петлін, Х.І. Хемій // Інфраструктура ринку. Електронний наууковр-практичний журнал – 2019. – №37. – Режим доступу: : http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/37_2019_ukr/29.pdf
  • Гальків Л.І., Виклюк М.І., Петлін І.В. Малий бізнес: маркери кадрового менеджменту та статистики небезпек. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Випуск № 2 (25) 2020. С. 106-113.
  • Краснокутська Н. С. Менеджмент : навч. посіб. для екон. спец. закл. вищ. освіти. Нац. техн. ун-т «Харків. політехн. ін-т». Харків: Друкарня Мадрид, 2019. 230 с.
  • Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація : навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І. С. Процик, С. Б. Романишин, Р. З. Дарміць. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 208 c.
  • Муромець Н. Є., Мирошниченко Ю. В., Корсаков Д. О. Менеджмент : навч. посіб. Харків. торг.-екон. ін-т Київ. нац. торг.-екон. ун-ту. Харків : Мезіна В. В., 2017. 322 с.
  • Панченко В. А., Галета Я. В., Черненко О. В. Основи менеджменту : навч. посіб. Дніпро : Середняк Т. К., 2019. 451 с.
  • Управління розвитком малого підприємництва зеленого туристичного бізнесу : [монографія] / І.Р. Михасюк, І.В. Петлін. – Львів: Ліга-Прес, 2013. – 284 с.
  • Петлін І.В. Теоретико-методичні засади оцінки ефективності функціонування підприємств готельного господарства: таксономічний підхід: матеріали міжнародної науково-практичної конференції [Сучасні проблеми розвитку туризму в Україні], (16-17 травня 2019 р.) / І.В. Петлін. – Львів. – С. 62-68.
  • Петлін І.В. Переваги та недоліки використання крауд-технологій в розвитку підприємницьких структур. Формування ринкової економіки в Україні. Вип. 44. 2020. С. 152-160.
  • Петлін І.В. Напрями удосконалення інституційного забезпечення розвитку підприємництва : Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції [Управління проектами: проектний підхід в сучасному менеджменті], Одеса, 13-14 листопада 2020 р.) – с.298-302.
  • Петлін І.В. Особливості застосування крауд-технологій у сфері управління персоналом та оцінка їх ефективності: Матеріали ІV Міжнародної науково-практичній конференції  «Формування та перспективи розвитку підприємницьких структур в рамках інтеграції до європейського простору», Полтава (24 березня 2021 р.). –  С. 265-268.
  • Петлін І., Юзвяк С. Мотивація як дієвий інструмент удосконалення системи організації праці на підприємствах готельної індустрії: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності», Львів (6 жовтня 2022 р.). С. 352-354.
  • Петлін І.В. Роль крауд-технологій у підборі персоналу в сучасних умовах: збірн. наук. прац. Всеукр. наук.-практ. конф. «Фінансово-економічні проблеми розвитку суб’єктів господарювання в період становлення інноваційної економіки», Частина 2, 10 лист. 2022р., Кривий Ріг : Криворізький національний університет, 2022. 713 с. (С. 631-634).
  • Петлін І., Арутюнян М. Особливості управління персоналом готельних підприємств: Збірник праць Міжнародного науково-практичного форуму «Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни», м. Львів (19-21 квітня 2023 р.) [відп. ред.: проф. О. І. Мороз]. ‒ Львів: «Камула», 2023. ‒ 466 с. (С. 326-330).

Інформаційні ресурси Інтернет-мережі:

  • Урядовий портал [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua
  • Державна служба статистики України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/
  • Журнал «Академія гостинності»: http://hotel-rest.com.ua.
  • Готельно-рестораний бізнес: http://hotelbiz.com.ua.
  • Журнал «Готельний та ресторанний бізнес»: http://www.hotelbiz.com.ua

Силабус: Менеджмент у ресторанному та харчовому бізнесі. 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус