Магістерський семінар (101М)
Тип: Нормативний
Кафедра: конструктивної географії і картографії
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 32 | ГрПМ-11с | доцент Курганевич Л. П. |
Опис курсу
Метою курсу «Магістерський семінар» є долучення студентів до наукової творчості, пошуку, розширення і поглиблення знань з обраної спеціальності, а також сформувати в них систематизований комплекс знань про загальні принципи, форми та методи проведення наукових досліджень у сфері прикладної екології з метою написання та оформлення магістерської роботи за результатами власних наукових досліджень.
Для цього необхідно вирішити такі завдання:
- ознайомити студентів з основами та методикою наукових досліджень з обраної спеціальності;
- навчити обробці та оформленню отриманих результатів у формі наукового повідомлення на студентському науковому семінарі кафедри, науковій студентській конференції, чи у формі курсових, магістерських робіт або статей для наукових журналів.
Зміст НК «Магістерський семінар» має сприяти формуванню у студентів такої інтегральної компетентності: здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у галузі екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій, та характеризуватися невизначеністю умов і вимог.
А також таких загальних та фахових компетентностей:
Загальні компетентності:
- ЗК 1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
- ЗК 2. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- ЗК 4. Здатність розробляти та управляти проектами.
- ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- ЗК 7. Здатність мотивувати людей та рухатись до спільної мети.
Фахові компетентності:
- ФК 1. Обізнаність на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
- ФК 2. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при критичному осмисленні екологічних проблем.
- ФК 3. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.
- ФК 4. Здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем у професійній діяльності.
- ФК 5. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та не фахівців.
- ФК 8. Здатність до самоосвіти та підвищення кваліфікації на основі інноваційних підходів у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування.
- ФК 11. Здатність застосовувати знання природоохоронного законодавства України та міжнародного природоохоронного законодавства при оцінюванні ризиків локального та глобального характеру.
- ФК 12. Здатність застосовувати геоінформаційні технології у прогнозуванні та управлінні різними категоріями екологічних небезпек і надзвичайних ситуацій.
Рекомендована література
Основна
- Кислий В. М. Організація наукових досліджень: навчальний посібник. Суми : Університетська книга, 2011. 224 с.
- Бірта Г. О., Бургу Ю. Г. Методологія і організація наукових досліджень. [текст] : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 142 с.
- Методичні вказівки для підготовки дипломних/магістерських робіт / уклад. Л. Курганевич, О. Пилипович, М. Петровська. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. 64 с.
- П’ятницька В., Позднякова І. Основи наукових досліджень у вищій школі. Київ : Центр навч. літ-ри, 2003. 116 с.
- Основи наукових досліджень. Організація самостійної та наукової роботи студента: навч. посібник / Я. Я. Чорненький, Н. В. Чорненька, С. Б. Рибак [та ін.]. Київ : Професіонал, 2006. 208 с.
- Приклади оформлення списку літератури згідно ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання» з урахуванням правок (код УКНД 01.140.40).
- Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. 2-ге вид., перероб. і доп. Київ : Знання, 295 с.
- Шишка Р. Б. Організація наукових досліджень та підготовки магістерських і дисертаційних робіт: навчальний посібник / Р. Б. Шишка. Харків : Еспада, 2007. 368 с.
- Цехмістрова Г. С. Основи наукових досліджень : навч. посібник. Київ : Слово, 2003. 240 с.
Допоміжна
- Дудікова Л. В. Науково-дослідницька діяльність студентів як складова індивідуалізації навчального процесу / Л. В. Дудікова // Педагогічний альманах. – 2012. – Вип. 16. – С. 126 – 130.
- Ромащенко І. Науково-дослідницька діяльність студентів як засіб забезпечення якості освіти / І. Ромащенко // Молодь і ринок. 2014. № 6 (113). С. 18 – 21.
- Стеценко В. Організація практичної підготовки студентів у магістратурі / В. В. Стеценко // Нові технології навчання: науково-методичний збірник. Київ : Науково-методичний центр вищої освіти, 2004. Вип. 37. С. 37 – 43.
Інформаційні ресурси
- Міністерство освіти і науки України. [Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua].
- Європейська кредитна трансферна накопичувальна система:. Довідник користувача [Режим доступу: http://ihed.org.ua/images/doc/04_2016_ECTS_Users _Guide-2015_Ukrainian.pdf].
- Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. [Режим доступу: https://mepr.gov.ua/].
- Екологічні науки. Журнал. [Режим доступу: http://ecoj.dea.kiev.ua/]
- ПАЕУ [Режим доступу: https://ecolog-ua.com/