Енологія і барна карта (241 Б)
Тип: Нормативний
Кафедра: туризму
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 16 | доцент Жук Ю. І. | ГРГ-21с, ГРГ-22с, ГРГ-23с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | ГРГ-21с | доцент Жук Ю. І. |
ГРГ-22с | доцент Жук Ю. І. | ||
ГРГ-23с | доцент Жук Ю. І. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Енолоія і барна карта» є формування у студентів теоретичних, професійних знань і практичних навичок, що дають їм змогу самостійно організовувати й планувати професійну діяльність; поглиблення,систематизація, закріплення і розширення фундаментальних теоретичних і практичних знань зі спеціальності; вироблення вміння практичного використання теоретичних матеріалів, роботи зі спеціальною нормативною літературою, довідковими виданнями тощо; відпрацювання навиків самостійної роботи й оволодіння методикою складання барної карти з елементами творчого пошуку та ініціативності; підготовка студентів до самостійної роботи в умовах сучасної діяльності закладів ресторанного господарства та підприємств, які виробляють продукти харчування на основі прогресивних досягнень науки і техніки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Енолоія і барна карта» є:
- оволодіння теоретичними знаннями з енології;
- виявлення основних напрямів і тенденцій розвитку енології в сучасних умовах;
- формувати знання з наукових основ зберігання і вживання алкогольних напоїв, особливо вина, шляхом поглибленого вивчення впливу такої продукції на організм людини,
- підбирати необхідне барне устаткування, інвентар та посуд залежно від тематичного направлення бару;
- засвоєння студентами знань з організаційних, економічних, технологічних, технічних, соціально-психологічних проблем, які виникають в результаті діяльності барів в Україні у сучасних умовах;
- вміння застосовувати теоретичні знання у вирішенні практичних завдань.
Результати вивчення дисципліни. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- визначення предмету, його структуру, базові поняття;
- теоретичні питання, які розглядаються при опрацюванні лекційного курсу;
- нові тенденції в обслуговуванні споживачів в барах;
- місце і роль енології в індустрії гостинності;
- вимоги до сомельє;
- інновації в енології та при формуванні барних карт.
вміти:
- організовувати та планувати інноваційну діяльність барів;
- складати барну карту;
- розрізняти і дегустувати різні сорти вин;
- розрізняти різні види алкоголю та коктейлів;
- розуміти важливість та відповідальність споживання алкоголю.
Рекомендована література
Базова
- Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства: Навч. пос. – К.: центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280с.
- Матюшенко Р.В. Барна справа та організація роботи сомельє [Eлектронний ресурс]: конспект лекцій для студ. напряму підготовки 6.140101 «Готельно-ресторанна справа» ден. форми навч/ Р.В.Матюшенко.- К.: НУХТ, 2014. – 156 с.
- Пятницька Н.О. Організація обслуговування у підприємствах ресторанного господарства: Підручн. для ВУЗів /За ред. проф. Н.О. Пятницької. К.: Київ. нац. торг. -екон. ун -т, 2005. – 632с.
- Ростовський В.С. Барна справа: підручник [для студ. вищ. навч. закл] / Ростовський В.С, Шамян С.М. / -К.: Центр учбової літератури, 2008. – 312с.
- Чалова Н.В. Сучасна енциклопедія найвідоміших алкогольних і безалкогольних напоїв, приготовлених власноруч /Н.В. Чалова /, – Донецьк: ТОВ «ВКФ «БАО», 2009. – 288с.
Допоміжна
- Про захист прав споживачів : Закон України від 15.12.1993 р. – № 3682-ХІІ.
- Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення : Закон України від 24.02.1994 р. – № 4004-ХІІ.
- Про внесення змін і доповнень до статті 23 Закону України «Про захист прав споживачів» : Закон України від 20.06.1995 р.
- Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини : Закон України від 23.12.1997 р. – № 771/97-ВР.
- ДСТУ 3278- 95 «Стандартизація послуг. Основні положення».
- ДСТУ 4281:2004. Заклади ресторанного господарства. Класифікація. – К. : Держспоживстандарт України, 2004.
- Порядок проведення контрольної перевірки правильності розрахунку із споживачами за надані послуги і реалізовані товари : Постанова Кабінету Міністрів України від 02.04.1994 р. – № 215.
- Порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення : Постанова Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. – № 108.
- Про внесення доповнень до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, до Термінів введення обов’язкової сертифікації окремих видів продукції в Україні та затвердження правил обов’язкової сертифікації готельних послуг та послуг харчування : Наказ Держ. ком. України по стандартизації, метрології та сертифікації від 27.01.1999 р. – № 37.
- Санітарні правила та норми 42-123-4117-86 «Санитарные правила. Условия, сроки хранения особо скоропортящихся продуктов».
- Санітарні правила та норми 42-123-5777-91 «Санитарные правила для предприятий общественного питания, включая кондитерские цехи и предприятия, вырабатывающие мягкое мороженое».
- Правила роботи підприємств громадського харчування : Наказ міністра зовніш. екон. зв’язків і торгівлі України від 03.07.1995 р. – № 129.
- Інструкція про книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування : Наказ міністра зовніш. екон. зв’язків і торгівлі України від 24.06.1996 р. – № 349.
- Правила роботи дрібно роздрібної торговельної мережі : Наказ міністра зовніш. екон. зв’язків і торгівлі України від 08.07.1996 р. – № 369.
- Про затвердження Рекомендованих норм технічного оснащення закладів громадського харчування : Наказ міністра економіки та з питань європ. інтеграції України від 03.01.2003 р. – № 2.