Зустріч групи розробників ОПП “Середня освіта (Географія)” другого (магістерського) рівня вищої освіти

20.09.2023 | 15:36

19 вересня 2023 р. відбулася перша у новому навчальному році (2023/2024 н.р.) зустріч групи розробників ОПП Середня освіта (Географія) другого (магістерського) рівня вищої освіти.
У рамках зустрічі на якій були присутні розробники ОПП — проф. Мирослав Дністрянський (Гарант ОПП), доц. Марія Лаврук, доц. Ольга Мамчур, доц. Євген Тиханович, обговорено питання розширення групи розробників ОПП й актуалізації освітніх компонентів ОПП у контексті впровадження засад Проєкту Стандарту з спеціальності 014 Середня освіта, зокрема підготовка здобувача освіти, яка забезпечує присвоєння професійної кваліфікації “викладач закладу вищої освіти”.
Група розробників у результаті дискусії зійшлася на думці про доцільність розширення групи за рахунок долучення до групи розробників випускника аспірантури географічного факультету, вчителя географії приватного навчального закладу “Школа вільних і небайдужих” (м. Львів) Владислава Моргацького.
Також група розробників розпочала напрацювання передумов внесення структурних змін в ОПП з метою забезпечення підготовки здобувача освіти за професійною кваліфікацією означеною у Проєкті Стандарту “викладач закладу вищої освіти”. Було запропоновано відмовитися від освітнього компоненту “Курсова робота”, який забезпечує формування загальних і фахових компетентностей, які також набуваються у результаті навчання на ОК “Практика: Навчально-педагогічна” і ОК “Практика: Педагогічно-стажувальна”. Натомість впровадити ще один освітній компонент “Педагогічна практика 3”, який буде проходити на базі вищих навчальних закладів та набуття більшого спектру загальних, фахових компетентностей та компетентностей предметної спеціальності. Також група розробників запропонувала уніфікувати назву практик: “Педагогічна практика 1” і “Педагогічна практика 2”.
Подальших обговорень у рамках співпраці зі стейкхолдерами потребують проблеми оновлення змісту і наповнення освітніх компонентів, які мають забезпечувати набуття загальних і фахових компетентностей, компетентностей предметної спеціальності у рамках підготовки у тому числі і викладача закладу вищої освіти.