Інформаційні технології на заняттях з географії (А4.07 М)
Тип: Нормативний
Кафедра: геоекології і фізичної географії
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 9 | 3 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 9 | 16 | доцент Буряник О. О. | ГрОМ-11с Сер. освіта |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 9 | 16 | ГрОМ-11с Сер. освіта | доцент Буряник О. О. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни “Інформаційні технології на заняттях з географії” є оволодіння студентами теоретичними знаннями та практичними навиками використання різноманітних інформаційних платформ при викладанні географічних дисциплін.
Метою викладання навчальної дисципліни “Інформаційні технології на заняттях з географії” є оволодіння студентами теоретичними знаннями та практичними навиками використання різноманітних інформаційних платформ при викладанні географічних дисциплін.
Відповідно до освітньо-професійної програми, вивчення дисципліни сприяє набуттю здобувачами вищої освіти таких компетентностей:
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність застосування знання у практичних ситуаціях.
ЗК 2. Здатність використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.
ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) та приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 6. Здатність розробляти та презентувати освітні проєкти, управляти ними та мотивувати виконавців на досягнення спільної мети.
Фахові компетентності
ФК 8. Здатність до поглиблення знань і розуміння предметної області та професійної діяльності.
ФК 9. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
ФК 15. Здатність формувати в учнів культуру академічної доброчесності та дотримуватись її принципів у власній професійній діяльності.
Компетентності предметних спеціальностей
ПК 19. Здатність до поглиблення знань і вдосконалення предметної області природничої, антропогенної, суспільної географії, картографії та геоінформаційних технологій, методики навчання географії, що включають новітні наукові здобутки у сфері професійної діяльності, є основою для оригінального мислення, проведення досліджень та критичного осмислення професійних проблем.
ПК 21. Здатність до здобуття спеціалізованих умінь та навичок розв’язання проблем сучасної географічної науки, педагогіки, психології, методики навчання географії, які необхідні для проведення наукових дослідження, провадження інновацій наукової та педагогічної діяльностей.
Рекомендована література
Базова:
- Бурачек В. Г., Железняк О. О., Зацерковний В. І. Основи геоінформаційних систем. Ніжин : Аспект-Поліграф, 2011. 512 с.
- Пересадько В. А., Сауленко О. С., Байназаров А. М. Історія і перспективи застосування геоінформаційних систем у навчальному процесі з географії. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. 2019. №. 30. С. 81–93.
- Самойленко В. М. Географічні інформаційні системи та технології : підручник. К.: Ніка-центр, 2010. 448 с.
- Самойленко В. М., Топузов О. М., Вішнікіна Л. П., Діброва І. О. Дидактика географії : монографія (електронна версія). К.: Ніка-Центр, 2013. 570 сhttp://osvita.ua/school/technol/6804/print// Дишлєва С. Інформаційно-комунікаційні технології та їх роль в освітньому процесі.
- Круглов І.С, Буряник О. О., Смалійчук А. Д. Геоморфологічний і кліматичний аналіз річкової басейнової системи на підставі загальнодоступних глобальних геоданих (приклад Бистриці Підбузької). Фізична географія та геоморфологія. 2025. Вип. 1-2 (129–130). С. 7-16.
- Kruhlov I., Burianyk O., Smaliychuk A., Svatko Y.Topography effect on land cover in a river basin system: Case of Bystrytsia Pidbuzka.Problems of geomorphology and paleogeography…2025. Issue 1 (18), 302–313 (http://publications.lnu.edu.ua/collections/index.php/carpathians/article/view/4883)
- Karabiniuk M., Hostiuk Z., Burianyk O., Leta V., Terletska Ya. Mapping and geoinformation analysis of snow avalanche processes in geocomplexes of the subalpine and alpine highlands of the Chornohora (Ukrainian Carpathians). International Conference of Young Professionals, GeoTerrace 2022 (October 3-5, 2022, Lviv, Ukraine). Lviv, 2022. Vol. 2022. P.1–5. DOI: https://doi.org/10.3997/2214-4609.2022590019
- Burianyk, Karabiniuk M., Gostiuk Z., Terletska Ya. Mapping of the forest pathological processes in landscape complexes (on the example of the Rybnyk Maidanskyi river basin in Skole Beskids). International Conference of Young Professionals, GeoTerrace 2021 (October 4–6, 2021. Lviv, Ukraine). Lviv, 2021. Vol. 2021. P.1–5. URL:https://eage.in.ua/wp-content/uploads/2021/10/GeoTerrace-2021-007.pdf
Допоміжна:
- Ільїнський А.М. Використання інформаційних технологій на уроках географії // Географія. – 2004. – №23. – С.15-16.
- Костиря К. Використання комп’ютерів з метою особистісно орієнтованого навчання на уроках географії // Рідна школа. – 2004. – №10. – С.28-31.
- Ротаєнко П. Комп’ютер у навчанні географії // Краєзнавство. Географія. Туризм (Шкільний світ). – 2003. – №12. – С.7-9.
- Юхимович О. Використання комп’ютерної техніки під час вивчення географії // Географія та основи економіки в школі. – 2003. – №5. – С.16-20.
- Назеренко Т., Браславська О. Методика використання навчально-методичного програмованого засобу для навчання географії в школі. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. № 3. С. 239–245.
- Букач А. М. Сучасні онлайн-інструменти вчителя географії в умовах дистанційного навчання. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи: збірник тез VІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Тернопіль, 11- 12 листопада 2021 р.). Тернопіль. 2021. № 8. С. 99–102.
- Даценко Л. М. Викладання основ геоінформаційних систем і технологій у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів. Національне картографування: стан, проблеми та перспективи розвитку. 2010. Вип. 4. С. 260–263.
- Рожі І. Г., Браславська О. В. Інформаційно-освітнє середовище як невід’ємна частина сучасних педагогічних технологій в географії.
- Мазкова Н. В. Особливості використання мультимедійних технологій навчання на уроках географії. Інновації в освіті: сучасні методики та їх практичне застосування : матеріали науково-практичної конференції (Харків, 21-22 червня 2019 р.). Херсон: Вид-во «Молодий вчений», 2019. С. 35–39.
- Макаревич І. M. Зміст інформаційної компетентності майбутніх учителів географії. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/10256/1/zmist.pdf
- Остроух В. І., Руденко І. С. Електронні навчальні картографічні видання як приклад реалізації інноваційних технологій вивчення географії в школі. Український географічний журнал. 2015. № 3. С. 55– 59.
Інформаційні ресурси:
- MozaikEducation. URL: https://www.mozaweb.com/uk/index.php.
- MozaBook. URL: https://www.mozaweb.com/uk/mozabook
- Педагогічні працівники, які викладають географію. Спільний вебінар Інституту модернізації змісту освіти та компанії EdPro. URL:https://www.youtube.com/watch?v=_9P00g_zerQ
- URL: https://www.mozaweb.com/uk/portal.php?cmd=tryit