Актуальні проблеми освітнього процесу у сучасній школі (014 М)

Тип: Нормативний

Кафедра:

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
94Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
932ГрОМ-11с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916ГрОМ-11с

Опис курсу

Метою вивчення нормативної дисципліни «Актуальні проблеми освітнього процесу у сучасній школі» є формування у магістрантів комплексу знань із актуальних проблем організації освітнього процесу у сучасній школі, вироблення умінь і навиків їх критичного аналізу та шляхів їх вирішення.
Відповідно до освітньо-професійної програми вивчення дисципліни сприятиме набуттю здобувачами вищої освіти таких компетентностей :
ЗК 1. Здатність застосування знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3. Здатність планувати та управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати якість виконуваних робіт.
ЗК 4. Здатність виявляти та вирішувати проблеми у сфері професійної діяльності, бути критичним і самокритичним.
ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) та приймати обґрунтовані рішення.
ФК 9. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
ФК 11. Здатність до моделювання змісту навчання, формування в учнів ключових компетентностей та здійснення інтегрованого навчання.
ФК 13. Здатність до конструктивної та безпечної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
ФК 14. Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.
ФК 15. Здатність формувати в учнів культуру академічної доброчесності та дотримуватись її принципів у власній професійній діяльності.
ПК 16. Здатність усвідомлювати та інтегрувати концептуальні природничо-географічні, суспільногеографічні, картографічні, психолого-педагогічні знання та навички.
ПК 21. Здатність впроваджувати україноцентричний підхід в освітній діяльності з урахування особливостей національного та регіонального контексту.

Рекомендована література

Основна:

  • Алєксеєнко Т. Явища мобінгу й булінгу у взаєминах особистості та колективу https://core.ac.uk/download/pdf/200250638.pdf
  • Біляковська О.О. Система забезпечення якості професійної підготовки майбутніх учителів у Республіці Польща та в Україні: Порівняльний аналіз. Монографія / За ред. проф. С.О. Сисоєвої. Львів: ЛНУ  імені Івана Франка, 2020.
  • Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комунікація: навч. посіб. Київ: Академія, 2006.
  • Герцюк Д. Педагогічна освіта в Україні: історичні паралелі і сучасність // Педагогічна освіта в Україні і Польщі: реалії та перспективи. Зб. наук. праць / За ред. Д. Герцюка і Р. Кухи. –Львів. : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, «Тріада плюс», 2008. С. 23-34.
  • Герцюк Д, Лещак Т.  Педагогічна освіта і наука у Львівському університеті. /Дмитро Герцюк, Теодор Лещак.  Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022.  432 с.
  • Герцюк Д., Нос Л.  Організація освітнього процесу в закладах вищої освіти в умовах пандемії / Д.Д. Герцюк,  Л.С. Нос // Вісник  Львівського ун-ту. Серія педагогічна.  2021.  Вип. 35.  С. 40-52.
  • Гриневич Л. Концептуальні ідеї реформи «Нова українська школа» у світлі української педагогічної думки. URL : https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/631/605
  • Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / автор-уклад. Н. П. Наволокова. Харків : Видавн. група «Основа», 2014. 176 с.
  • Інноваційнітехнології навчання: навч. посібн.  / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х.Ш..; наук. ред. Арістова А.В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. К. : НТУ, 2017.
  • Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник/ Кол. авторів: Колупаєва А.А., Софій Н.З., Найда Ю.М. та ін. За заг. ред. Даніленко Л.І. К.: 2007. 128 с.
  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році. Природнича освітня галузь file:///C:/Users/User/Downloads/List_13749_dod8.pdf
  • Інформаційні матеріали щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році / Лист МОН України від 24.08.2023 р. file:///C:/Users/User/Downloads/64edf5360d382592899413.pdf
  • Забезпечення якості загальної середньої освіти у провідних країнах Європи та США : Монографія / За заг. ред. Локшиної О.І. К. : Інститут педагогіки НАПН України, 2014. 374 с.
  • Задорожна -Княгницька Л.В., Тимофеєва І.Б. Загальні основ педагогіки. Навч. Порсібник., К., 2020.
  • Кайдалова Л. Г., Щокіна Н. Б., Вахрушева Т. Ю. Педагогічна майстерність викладача: навч. посібник. Харків:Вид-во НФаУ, 2009. 140 с.
  • Кіліченко О. І. Основи педагогічної майстерності: модульно-рейтинговий підхід. Авт.-упоряд. О. І. Кіліченко. Івано-Франківськ, 2012. 206 с.
  • Коваленко О., Сапрунова О. STEM-освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США // Рідна школа.2016, № 4. С. 46-49
  • Колупаєва А.А., Савчук Л.О. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук, К.: Видавнича група «АТОПОЛ», 2011. 274 с.
  • Ковальчук Л. О. Основи педагогічної майстерності : навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. 608 с.
  • 20.Мачинська Н., Федорович А.,  Яремчук Н. Основи педагогічної майстерності: навч.-метод. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 286 с.
  • 21.Методика виховної роботи : навч. посібник / І.В. Андрощук, І.П. Андрощук. Тернопіль, 2014. 320 с.
  • Мешко Г.М.Вступ до педагогічної професії [Електронний ресурс]https://pidruchniki.com/16170701/pedagogika/vstup_do_pedagogichnoyi_profesiyi
  • МироноваС.П. Педагогіка інклюзивної освіти : навчально-методичний посібник / С. П. Миронова ; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Кам’янець-Подільський, 2016.  164 с.
  • Нагачевська З.І. Педагогіка : навч.-метод. посіб. для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності . Івано-Франківськ: НАІР, 2020. 144 с.
  • Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. 448 с.
  • Ничкало Н.Г., Лук’янова Л.Б., Хомич Л.О. Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід: науково-аналітична доповідь. – Київ: ТОВ «Юрка Любченка», 2021. https:// lib.iitta.gov.ua/726268/
  • Нова українська школа: порадник для вчителя/ За заг.ред Бібік Н.М. К., 2019
  • Основи інклюзивної освіти. Навчально-методичний посібник / за заг. ред. Колупаєвої А.А. К.: «А.С.К.», 2012. 308 с.
  • Особлива дитина: навчання і виховання : науковий, навчальний, інформаційний журнал / гол. ред. В. В. Засенко ; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. – 2014. – № 4 (72), (жовт.-листоп.-груд.). 111 с.
  • Педагогічна освіта в Україні: теорія і практика: словник / М.П. Вовк, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Н.О. Філіпчук, С.В. Ходаківська; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Київ, 2021. 312 с
  • Пєтков С.В.,Коломоєць С.,Притула О.   Патріотичне виховання:  Теорія і практика  Видавничий дім “Професіонал”, 2021. 224 с.
  • П’єтков С.В., Коломоєць С.Д. Методика викладання в школі: теорія і практика. К., 2021. 216 с.
  • 3 Попередження насильства у закладах освіти. К., 2020. https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/02/18/Posibnyk_POPEREDZHENNYA_NASYLSTVA
  • Проект сприяння академічній доброчесності в Україні / Srtengthening Academic Integrity in Ukraine Project. URL: https://saiup.org.ua
  • STEM – освіта. Специфіка та переваги https://intboard.ua/pres-sluzhba/blog/stem-osvta-spetsifka-ta-perevagi/
  • Про актуальність запровадження STEM-навчання в Україні. URL: https://elenakornienko.blogspot.com/2016/02/stem.html
  • Сікорський П.І. Нова педагогіка. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 540 с.
  • Сікорський П. Педагогічний практикум керівника школи. Львів: Вид-во Львівська політехника, 2019. 472 с.
  • Тенденції розвитку шкільної освіти в країнах ЄС, США та Китаї : монографія / За заг. ред. О.І. Локшиної. [Електронне видання]. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 350 с
  • https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/12/21-13.pdf
  • Топузов О. Соціальне співробітництво в системі загальної середньої освіти
  • file:///C:/Users/User/Downloads/7%20(1).pdf
  • Фурдаментальні цінності академічної доброчесності (Перекладено за виданням «The Fundamental Values of Academic Integrity», видання друге. Міжнародний центр академічної доброчесності. Ред. Тедді Фішман. Університет Клемсон. 1999   https://drive.google.com/file/d/1X8L2a26ukPqjgB2FgIt624S36kfiroHg/view
  • Чепіль М., Дудник Н. Педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Альматер, 2012. 224 с. Видавець Кушнір Г.М., 2021. – 335 с.
  • Шевців З.М. Основи інклюзивної педагогіки К., 2020. 248 с.
  • Цюняк О.П. Професійна підготовка майбутніх вчителів початкових класів в умовах цифрової трансформації освіти: монографія. – Івано-Франківськ: 2021.
  • Як організувати освітній процес в умовах війни: поради Державної служби якості освіти. URL: https://sqe.gov.ua/yak-orga nizuvati-osvitniy-procesv-umo/

Документи та інтернет-джерела:

Силабус: Актуальні проблеми освітнього процесу у сучасній школі. 2023-2024 н. р.

Завантажити силабус