Сучасні концепції у готельному і ресторанному бізнесі (181 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
114Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1116доцент Пандяк І. Г.ГрХМ-21с, ГрХМ-22с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
118ГрХМ-21сдоцент Пандяк І. Г.
ГрХМ-22сдоцент Пандяк І. Г.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни є: формування компетентностей з комплексу теоретичних знань, методичних основ та практичної діяльності у сфері ресторанного бізнесу як предметі науково-практичного вивчення.
Цілі навчальної дисципліни:
– навчитися визначати основні наукові поняття, принципи, категорії та формулювати концептуальні засади у ресторанному бізнесі;
– використовувати теоретичні положення, наукові підходи основних концепцій ресторанного бізнесу в наукових дослідженнях та практичній діяльності;
– систематизувати наукові підходи до розуміння ресторанного бізнесу;
– з’ясовувати зв’язки між теорією, концепціями та практикою діяльності у ресторанному бізнесі, осмислювати зміст основних концепцій.

Після завершення цього курсу студент повинен:
знати:
– основні концепції ресторанного бізнесу, теоретичні і практичні проблеми цієї сфери;
– формулювати наукові та науково-практичні завдання, вміння виявляти та реалізовувати взаємозв’язок наукового знання з практикою діяльності у сфері ресторанного бізнесу.
вміти:
– володіти загальними дослідницькими компетентностями, системним світоглядом та здатністю до генерування нових наукових ідей на засадах переосмислення наявних підходів;
– узагальнювати результати навчання і наукового дослідження із застосуванням сучасних методологічних принципів, міждисциплінарних підходів;
– розуміти місце сфери гостинності у сучасній системі наукового пізнання;
– історичні передумови формування сучасних концепцій у сфері ресторанного бізнесу, їх ключові теоретико-методологічних положення;
– застосовувати концепції в науково-дослідній роботі для отримання нового знання, методик аналізу та синтезу в процесі дослідження тенденцій розвитку діяльності у сфері ресторанних послуг;
– ідентифікувати та розв’язувати складні наукові і науково-прикладні проблеми, ухвалювати обґрунтовані рішення для сутнісної оптимізації різних напрямів діяльності у ресторанній сфері.

Рекомендована література

Основна:

  • Баженова С., Пологовська Ю., Канцур І. Розвиток готельно-ресторанного бізнесу в умовах сьогодення. Економіка та суспільство. 2022. № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-22
  • Державне агенство розвитку туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua.
  • Ощипок І. М. Інноваційні ресторанні технології: підручник /І. М. Ощипок.-Львів: вид-воЛТЕУ, 2019.- 326с.
  • П’ятницька Г. Т., Найдюк В. С. Сучасні тренди розвитку ресторанного господарства в Україні. Економіка та держава. – 2017. – № 9. – С. 66-73.
  • Теоретико-практичні підходи до ефективного функціонування ринку готельно-ресторанних послуг: стан, проблеми, тенденції : колективна монографія / Неіленко та ін. ; за ред. В. А. Русавської. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 420 с.
  • Пандяк І. Г. Феномен індустрії гостинності: дефініція поняття, основні підходи, структура // Вісник Львів. ун-ту. Сер. географ. – Львів. – 2016. – Вип. 50. – С. 277 – 285.
  • Пандяк І.Г. Сучасні риси розвитку світової індустрії гостинності // Актуальные научные исследования в современном мире. Сб. науч. труд. ISCIENCE.IN.UA – Переяслав-Хмельницкий. – 2017. Вып. 12(32) Часть 10. – С. 64 – 69. (Наукометрична база РИНЦ, Google Scholar, Бібліометрика української науки, Index Copernicus).
  • Пандяк І.Г. Місце та особливості сфери гостинності в туристичній індустрії // Наук. записки Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. географ. наук. – Тернопіль. – 2017. – Вип. 2. – С. 81 – 86. (фахове видання України, міжнародна наукометрична база Google Scholar, JIfactor).
  • Ihor Pandyak. The theoretical basis of hospitality industry in the cross-border Ukrainian-Polish dimension // Archives of tourism, hospitality and sport science. – Wydawnictwo Uniwersytetu Vincenta Pola. Lublin – 2017. – Volume 1. 109 – 121. (міжнародна наукометрична база Index Copernicus).
  • Пандяк І. Концепції гостинності у соціально-географічних дослідженнях // IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa: „Współczesny formy turystyki i rekreacji”. – Wydawnictwo Uniwersytetu Vincenta Pola. Lublin – 2018. –S. 47. (міжнародна наукометрична база Index Copernicus).
  • Пандяк І. Сучасні проблеми ідентифікації сфери гостинності у соціально-економічній географії // Матеріали ХІІ Між нар. наук. конференції “Географія, економіка і туризм: національний та міжнародний досвід” – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка – 2018. – С. 242 – 246.
  • Пандяк І. Теоретичні основи комерційної концепції у сфері гостинності // Вісник Львів. ун-ту. Сер. міжнар. віднос – Львів. – 2018. – Вип. 45. – С. 331 – 338.
  • Пандяк І.Г., Філь М.І. Методологічні основи морально-побутової концепції готельно-ресторанного бізнесу // Наук.-практ. зб. Київ. ун-ту. Сер. географ. та туризм. – Київ. – 2018. – Вип. 43. – С. 21 – 30.
  • Посохов І.С. Сучасні тенденції розвитку готельно-ресторанного бізнесу: міжнародний та національний досвід: колективна монографія / за заг. ред. А.Ю. Парфіненка. Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2017. 412 с. http://ekhnuir.univer.kharkov.ua/handle/123456789/13345
  • Чуєва, І. (2023). Вплив світового ринку готельно-ресторанних послуг на міжнародний туристичний бізнес. Економіка та суспільство, (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-25.
  • Samet A.K. How Is the New Product Development Process Performed in a Fast-Casual Restaurant? Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2021. Volume 16. Р. 17–29.
  • Tideman M. C. External influencec on the hospitality industri, in: The Management of Hospitality, E.H. Cassee, R. Reuland (eds). Oxford : Pergamon,1983. – Р. 1.
  • Webster N. American Dictionary of the English Language / N. Webster. NewYork : Published by S. Converse, 1828. – Access mode : https://www.biblio.com/american-dictionary-of-the-by-webster-noah/work/45226

 Допоміжна:

  • Давидова О. Ю., Ліннік В. Ю. Концептуальні фактори розвитку готельно-ресторанної галузі. Вісник Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова. 2015. – Т. 20. – Вип. 6. – С. 36-40.
  • Ковалевська О. Л. Родинний ресторан складності формату. Ресторатор. – 2010. – № 7. – С. 60-65.
  • Полстяна Н.,  Кононенко Т.,  Федак В. Моноресторан як нова концепція ресторанного господарства в Україні – Молодий вчений, 2019. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-4-68-43
  • Постова В.В. Особливості становлення концепції ресторанів формату «FAST CASUAL». Економіка і регіони. – 2022. № 2 (85). – С. 21-25. URL: file:///D:/Downloads/2627-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-3740-1-10-20221123%20(1).pdf
  • Прокопюк А., Феленчак Ю. Б. Сучасні тенденції розвитку ресторанного господарства України та Польщі. Науковий вісник Національного львівського технічного університету України. 2015. – Вип. 25.4. – С. 259-265.
  • Семенюк Л. В. Основні тенденції розвитку ринку мереж закладів ресторанного господарства, що розташовані на автошляхах України. Ефективна економіка. – 2014. – № 11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=3563.
  • Brotherton B. Towards a definitive view of the nature of hospitality and hospitality management / B. Brotherton. International Journal of Contemporary Hospitality Management : 1999. No. – 11/4. – Р. 168.
  • Cassee E. H. Introduction, in: The Management of Hospitality / E. H. Cassee, R. Reuland, (eds), Oxford : Pergamon, 1983. – Р. 14.

Інформаційні ресурси Інтернет-мережі:

Силабус: Сучасні концепції у готельному і ресторанному бізнесі. 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус