Основи готельного і ресторанного господарства (каф ГРСтаХТ)
Тип: Нормативний
Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 32 | доцент Пандяк І. Г. | ГРГ-11с, ГРГ-12с, ГРГ-13с |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни «Основи готельного і ресторанного господарства» є формування у студентів узагальнюючого розуміння основ гостинності, оволодіння професійними знаннями, навичками та вміннями щодо організації виробничих процесів у закладах готельного і ресторанного господарства.
Завдання та цілі дисципліни «Основи готельного і ресторанного господарства»:
- ознайомлення з основами гостинності, як морально-етичної, соціо-культурної та комерційної діяльності;
- систематизація знань з еволюції, сучасного розвитку готельного і ресторанного господарства в Україні та світі;
- набуття знань і вмінь пов’язувати наукові та нормативні положення з сучасною практикою галузі;
- ознайомити студентів з основними факторами, що впливають на розподіл підприємств готельного і ресторанного господарства на типи та категорії;
- набуття знань з організації приміщень та обладнання у підприємствах готельного і ресторанного господарства.
Після завершення курсу студент
знатиме:
- понятійний апарат діяльності у готельно-ресторанній сфері;
- сутність послуг гостинності;
- історію та сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності;
- виробничі можливості, виробничу функцію та ефективність технологічної системи виробництва у сфері гостинності;
- класифікацію закладів готельного і ресторанного профілю;
- нормативно-правову базу індустрії гостинності;
- функціональну організацію приміщень підприємств готельного і ресторанного господарства;
- кадрове забезпечення підприємств сфери гостинності..
вмітиме:
- використовувати основи організації в діяльності готельних і ресторанних підприємств;
- аналізувати нормативно-правове і технологічне забезпечення у сфері гостинності;
- аналізувати сучасні підходи до класифікації підприємств готельного і ресторанного господарства;
- характеризувати структуру організації внутрішнього простору закладів гостинності;
- аналізувати використовуване обладнання у закладах готельного та ресторанного типу;
- характеризувати штат працівників та їхні обов’язки у закладах гостинності.
Рекомендована література
Основна
- Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства: навчальний посібник / В. В. Архіпов, В. А. Русавська. – 2-е вид. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 279 с.
- Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства [Текст] : підручник / Пыд ред. Н. П’ятницька, А. Мазаракі та ін.;; М-во освіти і науки України, Київський нац. торговельно-економічний ун-т. – 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 579 с.
- Організація готельного господарства: навчальний посібник / О. Головко та ін.; М-во освіти і науки України, Мукачівський держ. ун-т. – К. : Кондор, 2011. – 408 с.
- Основи готельно-ресторанної справи : навчальний посібник / Н. І. Данько, А. Ю. Парфіненко, П. О. Подлепіна, О. О. Вишневська [за заг. ред. А. Ю. Парфіненка]. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 288 с.
- Мальська М. П. Організація готельного обслуговування : підручник / М. П. Мальська, І.Г. Пандяк, Ю.С. Занько ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Львівський нац. ун-т ім. Івана Франка. – К. : Знання, 2011. – 366 с.
- Байлик С.И. Гостиничное хозяйство. Организация, управление, обслуживание: Уч. пособие.-К.: Дакор, 2006.-288 с.
- Ковешніков В.С. Організація готельно – ресторанної справи: навчальний посібник / В.С. Ковешніков, М.П. Мальська, Х.Й. Роглєв.-К.: Кондор, 2015.-752с.
- Роглєв Х.Й. Основи готельного менеджменту: Навч. посібник/ – К.: Кондор, 2005. – 408 с.
- Сокол Т. Г. Організація обслуговування в готелях і туристичних комплексах: Підручник для вищих навчальних закладів. К.: „Альтепрес”, 2009. – 446 с.
- Тимохина Т. Л. Организация административно-хозяйственной службы гостиницы. Учебное пособие. / Т.Л. Тимохина – М.: ИД ФОРУМ»: ИНФРА – М, 2008. – 352 с.
- Уокер Дж. Р. Введение в гостеприимство: Учебник. -М.: ЮНИТИ, 1999.-463 с
Додаткова
- Байлик С. И. Гостиничное хозяйство. Проблемы, перспективы, сертификация.- К.: ВИРА-Р, Альтепрес, 2001.-208 с.
- Козинець В.М. Безпека життєдіяльності у сфері туризму. Навчальний посібник. / В. М. Козинець. – К.,Кондор. 2006
- Волков Ю. Ф. Введение в гостиничный и туристический бизнес. / Ю. Ф. Волков – Ростов на Дону: Фенікс, 2003.
- Готельне господарство. Збірник законодавчих актів та нормативних документів. – К., 2005
- Джон Р. Уокер. Управление гостеприимством. Вводный курс. Перевод с английского. Юнити. М., 2006
- Журнал «Гостиничное дело»
- Журнал «Гостиничный и ресторанный бизнес»
- Журнал «Отельєр»
- Журнал «Отель»
- Журнал «Туризм и курортное дело»
- Кабушкин Н. И. Менеджмент гостиниц и ресторанов. / Н. И. Кабушкин, Г. А. Бондаренко. – Мн.: Новое издание, 2002. – 368 с.
- Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм. / Ф. Котлер. – М.: Юнити, 2000.
- Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг. / О.О. Любіцева – К.: Альтерпрес, 2002
- Ляпина И.Ю. Организация и технология гостиничного обслуживания. Учебное пособие. / Ляпина И.Ю.– М. 2001
- Менеджмент готельно-ресторанного бізнесу: Навч. посібник / Під заг. ред. М.М. Поплавського і О.О. Гаца.-К.: Кондор, 2008.-460 с.
- Мичелли Дж. А. Ritz-Carlton: золотой стандарт гостиничного бизнеса нового тысячилетия / Джозеф Мичелли; пер. с англ. В.С. Иващенко. – М. : Эксмо, 2009. – 320 с.
- Пфлегер Андреа. Отель. Как выстроить дело с нуля допяти звёзд / Пер. с нем. О.В. Барышевовой. – М.: ЗАО Центрполиграф, 2008. – 239с.
- Туризм и гостиничное хозяйство: Уч. пособие/ Л.П. Шматько.-М: ИКЦ „МарТ”, 2003.-352 с.
- Туризм и гостиничное хозяйство. Учебник / Под ред. проф. Чудновского А.Д. – М.: 2000.
- Туристична діяльність в Україні: Нормативно – правове регулювання / Упор. О.М. Роїна. -К.: КНТ, 2006.-464 с.
- Управління сучасним готельним комплексом: Навч. пос. / За ред. С.І. Дорогунцова. -К.: Ліра-К, 2005.-520 с.
- Федорченко В.К., Дьорова Т.А. Історія туризму в Україні. – Навч. посіб. – К.: Вища шк., 2002.
- Федорченко В.К., Мініч І.М. Туристський словник-довідник. – К.: Дніпро, 2000
- Филипповский Е.Е. Экономика и организация гостиничного хозяйства. / Е.Е. Филипповский, Л.В. Шмарова. -М.: Финансы и статистика, 2005.-176 с.
- Франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі: Навч. посібник / За заг. ред. Л.С. Трофименко і О.О. Гаца.-К.: Кондор, 2008.-370 с.
- Архіпов В.В. Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані. / В.В. Архіпов, Т.В. Іванникова, А.В. Архіпова – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 382 с.
- Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос. / В.В. Архіпов. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с.
- Архіпов В. В. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства. / В.В. Архіпов, В.А. Русавська. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 342 с.
- Ахрапоткова Н. Б. Справочник официанта, бармена. Учеб. пос. / Н. Б. Ахрапоткова– М.: – 272 с.
- Завадинська О.Ю. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О. Ю. Завадинська, Т. Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с.
- Кучер Л.С. Технология приготовления коктейлей и напитков: Профессиональное образование. Учеб. пос. / Л. С. Кучер. – М.: 2005. – 352 с.
- Литвиненко Т.Є. Організація виробництва у громадському харчуванні: Опорний конспект лекцій / Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2002. – 235 с.
- Нечаюк Л. І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент. Навчальний посібник. / Л.І. Нечанюк, Н.О. Телеш. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 348 с.
- Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник для вищ. навч. закл. / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбової літератури, 2011 – 584 с.
- Мостова, Л. М. Організація обслуговування на підприємствах ресторанного господарства : навч. посіб. / Л. М. Мостова, О. В. Новікова. – К. : Ліра-К, 2010. – 388 с.