Маркетинг у ресторанному та харчовому бізнесі (181 М)

Тип: Нормативний

Кафедра: готельно-ресторанної справи та харчових технологій

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
114Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1116ЧАЙКА І. М.ГрХМ-21с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
118ГрХМ-21сЧАЙКА І. М.
ГрХМ-22сЧАЙКА І. М.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг у ресторанному та харчовому бізнесі» є: засвоєння студентами теоретичних знань і формування вмінь здійснення маркетингової діяльності на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
– опанування теоретичних знань про маркетинг як базову бізнес- технологію;
– ознайомлення студентів із вдалими прикладами здійснення маркетингової діяльності підприємствами ресторанного та харчового бізнесу;
– розвиток вміння маркетингового стратегічного планування на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу;
– формування навичок застосування інструментів маркетингу на підприємствах з врахуванням галузевої специфіки.

Після завершення цього курсу студент буде:
а) знати
– теоретичні основи маркетингу, методику та специфіку на підприємствах ресторанного та харчового бізнесу;
– актуальні для сфери ресторанного та харчового бізнесу тенденції маркетингової діяльності;
б) вміти
– будувати маркетингову стратегію для підприємств ресторанного та харчового бізнесу;
– проводити маркетингові дослідження;
– формувати календар маркетингової активності;
– забезпечувати діяльність щодо усіх складових комплексу маркетингу;
– аналізувати тенденції маркетингової політики та короткострокові тренди на ринку ресторанного та харчового бізнесу в Україні й світі.

Рекомендована література

Основна:

  • Буднікевич, І.М. Маркетинг у галузях і сферах діяльності: Навч. посіб. / За ред. Буднікевич І.М. Київ : «Центр навчальної літератури», 2019. 536 с.
  • Іванова Л.О., Семак Б.Б., Вовчанська О.М. Маркетинг послуг: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівського торговельно- економічного університету, 2018. 508 с.
  • Маркетинг на ринку продуктів швидкого приготування : монографія / Є. В. Ромат, Т. Л. Мітяєва, Л. О. Попова та ін. ; за наук. ред. А. А. Мазаракі, д-ра екон. наук, проф., академіка НАПН України. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 208 с. URL: https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/2d6acefd73be795e4e901f60bc0b2bc0.pdf
  • Маркетинг промислового підприємства : навчальний посібник./ за ред. проф. А.І. Яковлєва, проф. М.І. Ларки. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2019. 504 с.
  • Маркетинг: навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин та ін./ за ред. Н. Р. Іванечко. Тернопіль : ЗУНУ, 2021. 180 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/42757/3/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B3%202021%20%283%29%20%281%29.pdf
  • Павлов К.В., Лялюк А.М., Павлова О.М. Маркетинг: теорія і практика: підручник. Луцьк : СПД Гадяк Жанна Володимирівна, друкарня «Волиньполіграф» 2022. 408 с.

Допоміжна:

  •  Амонс С. Е., Красняк О. П. Маркетингові дослідження ринку і його структурних елементів: теоретичний аспект. Ефективна економіка. №5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7926
  • Бергер А. Холістичний маркетинг в харчовій промисловості. Scientific Collection «InterConf+». 2024. № 42(189). С. 76–81. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.02.2024.007
  • Бещак В. Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією. Київ : Yakaboo Publishing, 2023 р. 200 с.
  • Борисов Д. Сердюк М. Як відкрити ресторан. Магічний посібник з ресторанної справи. Київ : «Моя книжкова полиця», 2021. 132 с.
  • Гуштан Т.В. Типи і формати в роздрібній торгівлі: теоретичні аспекти. Підприємництво і торгівля. Вип. 20. С. 110-116. URL: http://journals-lute.lviv.ua/journal/20_2017/22.pdf
  • Дністрянська, Н.М., Кушнірук, Г.В., Чайка, І.М. Побудова бренду роботодавця у готельній індустрії: роль піар-діяльності. Економіка та суспільство. 2023. 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-34
  • Іваненко В.О. Боцян Т.В. Клімова І.О. АВС-аналіз як дієвий аналітичний інструмент в системах маркетингу та менеджменту закладів ресторанного господарства. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. № 7. С. 5–15.
  • Капінус Л.В., Скригун Н.П., Молін Н.О. Вплив нейротехнологій та цінових прийомів мерчандайзингу на поведінку споживачів. Вісник Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. Дніпро: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 1(05). С. 13–18.
  • Кара Н. І., Зинич Л. В. Шляхи підвищення ефективності збутової діяльності підприємств харчової промисловості України в умовах міжнародної економічної діяльності. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2023. № 1 (9). С. 150–158.
  • Луцій К. М. Еволюція концепцій маркетингу як відображення тенденцій розвитку ринкової економіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Вип. 5. С. 90–93.
  • Макаренко Н.О., Лишенко М.О. Маркетингове ціноутворення. Теоретичні основи: навч. посіб. Буринь: ПП «Буринська районна друкарня», 2020. URL: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/8280/1/13.pdf
  • Маркетингові комунікації: навч. посібник / О. І. Зоріна, О. В. Сиволовська, Т. В. Нескуба та ін.; за ред. О. І. Зоріної. Харків: УкрДУЗТ, 2022. 227 с.
  • Про захист від недобросовісної конкуренції : Закон України від 07.06.1996 р. № 236/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/236/96-%D0%B2%D1%80#Text
  • Про інформацію : Закон України від 02.10.1992 р. №2657-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text
  • Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів : Закон України від 06.12.2018 р. № 2639-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2639-19#Text
  • Про охорону прав на знаки для товарів і послуг : Закон України від 15.12.1992 р. № 3689-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text
  • Про рекламу : Закон України від 03.07.1996 р. №270/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80#Text
  • Процишин Ю.Т. Стратегічний маркетинг: електронний навчальнийпосібник для студентів спеціальності 075 «Маркетинг», ступеня вищої освітимагістр. Тернопіль: ЗУНУ, 2022. 146 с. URL: http://surl.li/mezvt
  • Скригун Н.П., Капінус Л.В., Гайдуков Д.С. Особливості та психологія ціноутворення брендів: маркетинговий аспект. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. №3 (30).
  • Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації / В.А. Фалович [та ін.]; за ред. д.е.н, проф. В.А. Фаловича. Тернопіль: «Бескиди», 2023. 495с.
  • Теорія та історія реклами : навчально-методичний посібник/ Укладачі Ю. А. Грушевська, Н. Р. Барабанова, О. М. Назаренко, Л. М. Писаренко. Одеса : Фенікс, 2019. 127 с. URL: https://fpk.in.ua/images/biblioteka/3fmb_finan/Teoriya-ta-istoriya-reklamy2019-Hrushevska.pdf
  • Ткачук С. В. Особливості формування світлової гами у харчовому рітейлі. Підвищення ефективності діяльності підприємств харчової та переробної галузей АПК: матеріали ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 18­19 листопада 2020 р. Київ: НУХТ, 2020. С. 85–
  • Чайка І.М., Дністрянська Н.І. Вплив соціальних мереж на формування іміджу та репутації підприємств ресторанного господарства. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2023, №8. С. 65–71. DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-8-9
  • Чайка І.М., Дністрянська Н.І. Позиціонування та фірмовий стиль кав’ярень Львова. Економіка та суспільство. №64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-157
  • Чайка І.М., Дністрянська Н.І. Фірмовий стиль та побудова іміджу підприємств готельної індустрії міста Львова. Економіка та суспільство. № 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-60

Інформаційні ресурси Інтернет-мережі:

Силабус: Маркетинг у ресторанному та харчовому бізнесі. 2024-2025 н.р.

Завантажити силабус