Комунікаційний менеджмент та психологія управління в підприємницькій діяльності (241 Б)

Тип: Нормативний

Кафедра: туризму

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
1Немає

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1професор Шульц С. Л.ГРГ-11с, ГРГ-12с, ГРГ-13с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1ГРГ-11сЯрмолович В. В.
ГРГ-12сЯрмолович В. В.
ГРГ-13спрофесор Шульц С. Л.

Опис курсу

Курс «Комунікаційний менеджмент та психологія управління в підприємницькій діяльності» є дисципліною прикладного характеру, яка. спрямована на організацію менеджменту у сфері обслуговування.
Об’єктом курсу є комунікаційний менеджмент і психологічні методики в управлінні бізнес-процесами.
Предметом курсу є особливості та механізми комунікаційного менеджменту і психології управління в підприємницькій діяльності. Отримані під час вивчення курсу знання, практичні вміння та навички сприятимуть фаховій підготовці майбутнього підприємця при організаціях бізнес-процесів.
Основні завдання навчальної дисципліни «Комунікаційний менеджмент та психологія управління в підприємницькій діяльності» полягають в освоєнні та закріпленні фундаментальних знань і практичних навичок з ефективної комунікації в підприємницькій діяльності в сфері гостинності на основі використання психологічних методик.

Курс передбачає набуття студентами практичних навичок з організації ділових зустрічей, ведення переговорів, службового спілкування, вміння формувати імідж підприємця та ділової людини на основі врахування психологічних аспектів формування взаємовідносин у бізнес-середовищі.
Під час вивчення курсу студенти мають формувати:
Загальні компетентності:
• ЗК 02. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
• ЗК 03. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
• ЗК 04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
• ЗК 05.Здатність працювати в команді.
• ЗК 09. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
• ЗК 10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Фахові (спеціальні компетентності)
• СК 04. Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.
• СК 05.Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
• СК 06. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства
• СК 08 Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання готельних та ресторанних послуг для різних сегментів споживачів.
• СК 12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
• СК 13. Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.

Рекомендована література

Основна:

  • Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблик рилейшнз. К. : МАУП, 2005.
  • Бурмака Т.М., Великих К.О. Комунікативний менеджмент: конспект лекцій.: Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. 69 с.
  • Васильченко М.І., Гришко В.В. Комунікативний менеджмент: навчальний посібник. Полтава: ПолтНТУ, 2018. 228 с.
  • Воронкова В.Г., Беліченко А.Г., Мельник В.В. Етика ділового спілкування. Навчальний посібник, 2017. 312 с.
  • Грабовська С.Л. Психологічні аспекти комунікаційного менеджменту організації. Львів : Видавництво ЛНУ імені Івана Франка, 2014. С. 544.
  • Денисюк С. Г. Комунікологія : навч. посіб. Вінниця : ВНТУ, 2015. 102 с.
  • Жигайло Н. М., Кохан М.О. Данилевич Н.М. Психологія бізнесу та управління.: навч. посібник, Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 368 с.
  • Кострицкая Н. М. Методика навчання студентів спілкування в управлінській діяльності : навч. посібник / Н. М. Кострицкая, В. І. Свистун, В. В. Ягупов. Київ : Центр навч. л-ри, 2006. 272 с.
  • Ходаківський Є. І., Богоявленська Ю. В., Грабар Т. П. Психологія управління. К.: Центр учбової літератури, 2016. 492 с.

Додаткова:

  • Антипцева А. Комунікативний менеджмент : навч.-метод. посібник. Харків, 2013. 53 с.
  • Бєляков О. Успішна комунікація в бізнесі та освіті : навч. посіб. Київ: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2006. 207 с.
  • Ботвина Н. В. Міжнародні культурні традиції: мова та етика ділового спілкування : навч.посібник Київ : АртЕк, 2002. 206 с.
  • Власова Г.В., Лутовинова В.І., Титова Л.І. Аналітико-синтетична переробка інформації: Навч.посіб. К.: ДАКККіМ, 2006. 291 с.
  • Верещагина Л.А. Психология персонала: потребности, мотивация и ценности. Харьков : Гуманитарный центр, 2017. 232 с.
  • Віллінк Д., Бебін Л. Абсолютна відповідальність : уроки лідерства від морських котиків. К. : Книголав, 2020. 400 с.
  • Вокер Н. Чому виникають конфлікти? Причини. Етапи. Розв’язання. Наслідки. К. : Віват, 2018. 80 с.
  • Воронкова В.Г., Беліченко А.Г., Мельник В.В., Ажажа М.А. Етика ділового спілкування : навчальний посібник. Львів : Магнолія, 2021. 312с.
  • Гірник А.М. Посередництво в трудових конфліктах. К. : Знання, 1998. 191 с.
  • Глазгл Ф. Конфлікт менеджмент. Довідник для керівників та консультантів. К. : АДЕФ – Україна, 2020. 528 с.
  • Гриценко Т., Гриценко С., Іщенко Т. Етика ділового спілкування : Навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2019. 344 с.
  • Ділове спілкування : навчальний посібник / уклад. О.М. Жук, Ю.Л. Тиха. Луцьк : Луцький НТУ, 2016. 112 с.
  • Іванова С. Мистецтво добору персоналу. Як оцінити людину за годину. К. : Моноліт-Bizz, 2019. 304 с.
  • Кацавець Р.С. Ораторське мистецтво. К. : Алерта, 2018. 216 с.
  • Карлгаард Р. Людський фактор. Секрети тривалого успіху видатних компаній. К. : Книголав, 2017. 336 с.
  • Кон А. Покарані нагородами. Вади системи мотивації. К.: Клуб сімейного дозвілля, 2019. 464 с.
  • Кравчук І. І., Лавриненко С. О. Управління знаннями та бізнес-комунікаціями – актуальні тренди інноваційного розвитку сучасних організацій. Ефективна економіка. 2022. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9868
  • Лавриненко С., Зелінська А., Бездітко О. Бізнес-комунікації та їх інноваційність в системі менеджменту підприємства. Економіка і суспільство. 2023. №48. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2232/2155
  • Лайкер Д.К. Філософія TOYOTA : 14 принципів команди. К. : Наш Формат, 2017. 424 с.
  • Ленсіоні П. Перевага. У чому сила корпоративної культури. К. : Наш Формат, 2017. 224 с.
  • Лозниця В.С. Психологія менеджменту. К. : ЕксОб, 2000. 512 с.
  • Мерманн Э. Мотивация персонала. Харьков : Гуманитарный центр, 2019. 176 с.
  • Морушко О.О., Химиця Н.О. Використання методу соціонічного аналізу в діловій комунікації. Науковий вісник НЛТУ України. Серія економічна Том 27 № 2 (2017). URL:https://nv.nltu.edu.ua/index.php/journal/article/view/281
  • Орел В. М. Роль комунікацій в управління підприємством. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. Петра Василенка. 2016. Вип. 174. С. 60–66.
  • Осовська Г. В. Комунікації в менеджменті : курс лекцій. Київ : Кондор, 2003. 218 с.
  • Ровенська В. В. Особливості управління конфліктними ситуаціями на вітчизняних підприємствах. Інтелект ХХІ. 2020. № 1. С. 166–170.
  • Саттон Р., Рао Х. Криза зростання: як не погоджуватися на маленькі результати в бізнесі. К. : Наш Формат, 2020. 416 с.
  • Сергеєва Л. М., Кондратьєва В. П., Хромей М. Я. Лідерство: навч. посібн. /за наук. ред. Л. М. Сергеєвої. Івано-Франківськ. «Лілея НВ». 2015. 296 с.
  •  Стоян Т. А. Діловий етикет: моральні цінності і культура поведінки бізнесмена: навч. Посібник. Київ : ЦУЛ, 2004. 232 с.
  • Шевченко Л. Ю. Сучасні підходи до наукового вивчення лідерства.URL: http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v6/i9/56.pdf
  • Шестопалов К.Р. Проблеми формування комунікацій в сучасній організації // Управління персоналом. 2006. № 7. С. 12-14
  • Хміль Ф. І. Ділове спілкування: навч. посіб. Київ : Академвидав, 2004. – 278 с.

Інформаційні ресурси: