Економічна і соціальна географія України з дидактикою (014 Б)

Тип: Нормативний

Кафедра: географії україни

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
63Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
632професор Дністрянський М. С.ГРО-31с Сер. освіта

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
632ГРО-31с Сер. освітапрофесор Дністрянський М. С., доцент Байцар А. Л.

Опис курсу

Метою курсу «Економічна та соціальна географія України з дидактикою» є:
1) формування здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі вищої й середньої освіти, що передбачає застосування теоретичних знань і практичних умінь з географії, педагогіки, психології, дидактики;
2) всебічне ознайомлення студентів з особливостями територіальної організації соціально-економічної та політичної сфери України;
3) формування здатності пояснювати закономірності територіальної
організації суспільного виробництва, просторових процесів і
форм організації життя людей на прикладі України;
4) формування здатності встановлювати роль і місце України у сучасному світі в контексті географічних чинників її розвитку. .
Завданням навчального курсу «Економічна і соціальна географія України з дидактикою» є:
1) формування в студентів-географів цілісної системи знань щодо економіко-географічної й територіально-політичної ситуації в Україні; усвідомлення цінності захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України
2) знати принципи, форми, сучасні методи,
методичні прийоми навчання географії України в закладах загальної
середньої освіти (рівень базової середньої освіти).
3) підготовка студентів до проведення самостійних суспільно-географічних українознавчих досліджень, вирішення регіональних суспільно-географічних проблем;
4) формування суспільно-географічного українознавчого мислення;
5) ознайомлення студентів з особливостями вивчення українознавчої суспільно-географічної проблематики в середній школі.
Відповідно до освітньо-професійної програми вивчення курсу передбачає формування компетентностей:
ЗК4. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук, аналіз та обробку інформації з різних джерел, ефективно використовувати цифрові ресурси та технології в освітньому процесі.
ФК4. Здатність формувати і розвивати в учнів ключові та предметні компетентності засобами навчального предмета та 7 інтегрованого навчання; формувати в них ціннісне ставлення, розвивати критичне мислення.
ФК12. Здатність застосовувати базові знання з природничих та суспільних наук у навчанні та професійній діяльності при вивченні Землі (світу), материків і океанів, України
ФК15. Здатність встановлювати роль і місце України у сучасному світі в контексті географічних чинників її розвитку, аналізувати й пояснювати особливості геопросторової організації природи, населення і господарства України та регіону.
ФК19. Здатність збирати, аналізувати, обробляти географічну інформацію та перетворювати її за допомогою інформаційних технологій для навчальних завдань, аналізувати і добирати дидактичні та методичні матеріали (в тім числі карти, атласи, довідники, засоби візуалізації).

Рекомендована література

Базова:

  • Барановський М. О. Економічна та соціальна географія України: реальний сектор економіки. Навчальний посібник. Ніжин: Видавець Лисенко М. М., 2018. 376 с.
  • Дністрянський М. С. Політична географія України. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2014. 348 с.
  • Дністрянський М. С. Загострення геополітичних взаємин у період постмодерну та становище України. Монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2021. 156 с.
  • Дністрянський М. С. Суспільно-географічна аналітика та геополітична публіцистика. (вибрані авторські дописи у мережі Facebook). Монографія. Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2022. 169 с.
  • Касіяник І.П., Мисько В.З. Методика навчання географії (теоретичний аспект). Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута»», 2017.214 с.
  • Dnistrianskyi M., Molnár J., Chaika I. Natural reduction of Ukraine’s population: Regional dimensions of the national threat. Hungarian Geographical Bulletin. 2021. № 4. P. 293-310.
  • Myroslav S. Dnistryanskyi, Iryna M. Chaika. Location of small towns and rural settlements of Ukraine and new realities of the administrative territorial system: contradictions and perspectives of mutual influences. Journal of Geology, Geography and Geoecology. 2023. №1. 3-16.
  • M Dnistrianskyi, G Kopachinska, N Dnistrianska. Modern conflicts regarding the political status of territories: typological differences, features of spread and prospects for resolution. // Bulletin of Geography. Socio-economic Series, 113-123.

Допоміжна:

  • Дністрянський М. С. Нові небезпеки суспільно-географічного розвитку макрорайонів України й необхідність зміни пріоритетів регіональної політики // Актуальні проблеми та перспективи розвитку регіонів. 2020. С. 116 – 120.
  • Дністрянський М. С. Суспільно-географічне макрорайонування України: нові методологічні підходи і пропозиції // Limes, 2014. – Т. 1. С. 11 – 21.
  • Дністрянський М. С., Байцар А. Л., Бродська Х. О. Українознавча тематика в шкільній географії: методологічні основи вивчення. Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка». 2023. №8. С. 187–196.
  • Калитюк В.А. Рекреаційно-туристичний комплекс в умовах ринку. – Львів, 1999. 162 с.

Силабус: Економічна і соціальна географія України з дидактикою. 2023-2024 н.р.

Завантажити силабус